تابناک تهران - در انتخابات فدراسیون بسکتبال انتقادات تندی علیه او انجام پذیرد و در نهایت مقداری از آرای مشحون سوخت شود. برای این انتخابات 16 کاندیدا تائید صلاحیت شده بودند. رحیم بلبل‌آبادی، نصرالله معینی، همایون بکتاش ساری، محمدحسین انصاری، محمد رضاعلی، رضا ترحمی، امیر ایلیاوی، حسن میرزا‌ آقابیک، مهرداد آگین، رضا مهندسی، مهران سررشته، امیر خوشخبر، محمود مشحون، رامین احمدی طباطبایی، مهدی یوسفی صادق‌لو و ارسلان انشائی 16 نامزد تائید صلاحیت شده برای حضور در انتخابات بودند ضمن اینکه امیر خوش خبر و نصرالله معینی در مجمع حضور نداشتند.
کد خبر: ۳۹۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱ 25 May 2015
مثل هميشه بود.

هميشه اي كه البته بيش از 12 سال طول كشيده بود و حالا وارد يك دوره 4 ساله ديگر مي شود. رشته اي كه در تمام اين سال ها با يك مدير قديمي كه خود از چكيده ها و اهالي اين رشته بوده، سر كرده و تفكرات تك صدايي و خودمحوري او را تحمل نموده و اميداور بود بعد از يك دهه و نيم تحمل اين شرايط، يكي ديگر بيايد و هوايي تازه تر را زير سبد بسكتبال جاري كند اما تمامي اين انتظارات و اين اميدواري ها رنگ باخت. با ترکیب کاندیداها مشخص بود در نهایت این مشحون است که از رای بالاتری برخوردار است.

مشحون که در ابتدا به دلیل سن بالا و بازنشسته بودن حضورش در انتخابات فدراسیون بسکتبال با ابهام روبرو بود اما در نهایت توانست مجوز حضور در انتخابات را اخذ کند. از سوی دیگر سایر کاندیداها و رقبای مشحون نیز وزن بالای نداشتند تا بتوان روی آنها حسابی باز کرد و با نگاهی گذرا به آنها مشخص بود که مشحون از شانس بالاتری برای انتخاب برخوردار است و از همين رو پيروزي آقاي رئيس قابل پيش بيني به نظر مي رسيد.

اگرچه انتخابات فدراسیون بسکتبال یکی از پرحاشیه ترین انتخابات اخیر فدراسیون های ورزشی بود اما در نهايت فرجامي قابل پيش بيني داشت.. بعد از سه دوره صدارت محمود مشحون، رئیس دیرپای این فدراسیون، همه منتظر بودند که در نهایت یک چهره جدید بر صندلی این رشته پرطرفدار و دانشگاهی تکیه بزند اما در نهایت باز هم همه آرا به سبد مشحون ریخته شد تا آقای رئیس برای 4 سال دیگر تمدید شود. یک چهارگانه جالب برای مردی که اگرچه از بدنه بسکتبال محسوب می شود اما رویکرد او در اداره فدراسیون و تک محوری اش که بعضا به دیکتاتوری تعبیر می شود، سبب شده تا چندان مورد اقبال جامعه بسکتبال نباشد و البته منتقدان جدی داشته باشد.

بنابراین طبیعی بود که در انتخابات فدراسیون بسکتبال انتقادات تندی علیه او انجام پذیرد و در نهایت مقداری از آرای مشحون سوخت شود. برای این انتخابات 16 کاندیدا تائید صلاحیت شده بودند. رحیم بلبل‌آبادی، نصرالله معینی، همایون بکتاش ساری، محمدحسین انصاری، محمد رضاعلی، رضا ترحمی، امیر ایلیاوی، حسن میرزا‌ آقابیک، مهرداد آگین، رضا مهندسی، مهران سررشته، امیر خوشخبر، محمود مشحون، رامین احمدی طباطبایی، مهدی یوسفی صادق‌لو و ارسلان انشائی 16 نامزد تائید صلاحیت شده برای حضور در انتخابات بودند ضمن اینکه امیر خوش خبر و نصرالله معینی در مجمع حضور نداشتند.

نکته جالب اینکه در انتخابات تقریبا اغلب کاندیداها علیه مشحون صحبت کردند تا مشخص شود حداقل منتخبان مجمع علیه مشحون و سیاست های وی هستند. در نهايت و به هنگام راي گيري محمود مشحون 24 رای، رضا مهندسی 7، امیر ایلیاوی 6 و رامین طباطبایی 3 رای به دست آوردند. تا رياست محمود مشحون بر اين فدراسيون 4 سال ديگر تمديد شود.


مشحون حالا دوباره روي صندلي اين فدراسيون ديرپا و مهم جلوس كرده اما مي داند كه تعداد قابل توجهي بدنه از بسكتبال منتقد او و سياست هاي يكسويه و تك محوري اش هستند و ديگر نمي تواند در 4 سال آينده با همان رويكرد قديمي فدراسيون رو را اداره كند. اين نكته ايست كه مشحون خود دريافته چرا كه در نخستين مصاحبه اش بعد از پيروزي در انتخابات، از تغيير رويكرد مديريتش و جبران اشتباهات و خطاهاي گذشته اش مي گويد.

مشحون در اين باره گفت: متاسفم از این که برخی دوستان مطالب غیر واقعی را عنوان کردند که من اصلا قصد پاسخگویی به آن را ندارم، اما باید بگویم که متاسفم. اگر من هیچ کار و تلاشی در فدراسیون بسکتبال انجام نداده ام پس چرا در همین مجمع 16 نامزد برای کسب ریاست سکان آن تلاش می‌کردند؟ من هیچ تلاشی نکرده ام و فقط مجموعه بسکتبال را به سمتی بردم که جامعه ورزش روی آن حساس شود.

من قبول دارم که اشتباهاتی نیز در گذشته داشته ام، چرا که هیچ انسانی کامل نیست و منکر ضعف‌های گذشته خودم نمی‌شوم اما برای همه آنها دلیل دارم و اصلا قصد توجیه کردن اشتباهات انجام شده را ندارم. برخی از دوستان اشاره کردند که بسکتبال ایران می‌تواند جزو قدرت‌های جهان باشد. باید این سوال را پرسید که چه کسی این پتانسیل‌ را فراهم کرده است؟ بسکتبالی که تا سال‌ها پیش در قلب آسیا عنوان نداشت الان مدال‌های زیادی را در عرصه های مختلف به دست می آورد.

مشحون در پایان پيغامي هم براي همه منتقدانش داشت: من قبول دارم که ساختار فدراسیون دچار مشکل است و نمی‌توان آن را کتمان کرد، اما با دریافت نقاط ضعفم در این شش ماه تلاش می‌کنم که در آینده آن را جبران کنم.

 در اين انتخابات اگرچه وزارت ورزش و جوانان به دلیل برخی از رویکردهای مشحون و سبک تک محوری او چندان با انتخاب مجددش موافق نبود اما رقبای مشحون به اندازه ای کم وزن بودند که از همین رو ترجیح داد تا همان مشحون چهارمین بار بر صندلی ریاست، جلوس کند. مشحون نیز در چند صباح اخیر و دوری از فدراسیون به خوبی متوجه شده که نمی توان با همان سبک و سیاق سابق فدراسیون را اداره کرد چه آنکه نخستین جمله وی بعد از انتخاب مجدد این بود: انتقاد پذیر هستم و رویه ام را تغییر می دهم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار