امروز در مراسمی با حضور مسئولان سازمان محیط زیست کشور و استان فارس حمزه ولوی مدیرکل محیط زیست استان فارس شد و ابراهیمی کارنامی،به استان مرکزی رفت.
کد خبر: ۳۸۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ 24 May 2015

حسینعلی ابراهیمی کارنامی 5 سال سکان مدیریت اداره کل محیط زیست استان فارس را بر عهده داشت و سال گذشته به دلیل فعالیت‌های خود در زمینه احیای تالاب‌های استان فارس، عنوان قهرمان تالاب را از سازمان محیط زیست کشور دریافت کرده بود.

ابراهیمی کارنامی کارنامه بسیار موفقی در حفاظت از محیط زیست استان فارس داشت و تشویق‌های ممتد کارمندان و دوست‌داران محیط زیست حاضر در جلسه در حین سخنرانی وی نشان از موفقیت وی در این زمینه داشت.

وی در این جلسه به ارائه گزارشی از عملکرد خود در این 5 سال پرداخت و گفت: در زمینه آلودگی هوا در استان فارس در سال گذشته هیچ آلودگی وجود نداشت و نزدیک صفر رسید.

کارنامی افزود: در زمینه آلودگی آبها نیز اقدامات پژوهشی موثری صورت گرفت که از آن جمله می‌توان به نصب سه ایستگاه تشخیص آلایندگی بر رودخانه کر اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: مقابله با آتش‌سوزی‌ها، افزایش گونه‌های جانوری حفاظت شده، اخذ سند دریاچه پریشان و تشکیل اتاق فکر از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام شده است.

مهرداد زمانی‌پور، رئیس اتاق فکر اداره محیط زیست استان فارس، در این مراسم اظهار داشت: این اتاق فکر نخستین اتاق فکر محیط زیست کشور است که با دور شدن از بحث‌های نظری هدف را بر پیدا کردن چالش‌ها و راهکارها گذاشته است.

وی گفت: تهیه نقشه راه جامع برای آب استان یکی از فعالیت‌های این اتاق است که در استانداری تصویب شده و پیامد آن ایجاد ساختار اجرایی برای احیای تالاب‌ها است.

زمانی‌پور افزود: برنامه مدیریت ریزگردها از دیگر مسائلی بود که کارگروه محیط طبیعی استان فارس برای مقابله با آلودگی‌های محیط زیست به مسئولان ارائه کرده است.

لازم به ذکر است حمزه ولوی که پیش از این معاون اداره کل محیط زیست استان فارس بود، سکان مدیریت این اداره کل را برعهده گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار