تابناک: حجت‌الاسلام نبویان در تشریح خطراتی که امروز انقلاب را تهدید می‌کند به تبیین تفکرات مشاور رئیس‌ جمهور سریع‌القلم در کتاب «ایران و جهانی شدن» و تأکید آن بر پیوند با غرب و آمریکا پرداخت.
کد خبر: ۳۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶ 09 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان پیش از ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون مدرسه دارالحکمه اصفهان به مناسبت ایام‌الله دهه فجر به تبیین و تشریح ابعاد انقلاب اسلامی و تهدیدات امروز آن پرداخت.

وی متذکر شد: متأسفانه امروز بعد از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد وجود تفکراتی انحراف‌آمیز و خطرناک پیرامون ماهیت عمیق انقلاب اسلامی هستیم.

نبویان با بیان اینکه مشکلات و موانع ما از جزئیات و دستگیری برخی افراد مسئول و یا برخی مواضع گذشته است، افزود: عده‌ای ماهیت انقلاب اسلامی را زیر سؤال می‌برند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه اشاره‌ای به کتاب «ایران و جهانی شدن»، «راه‌حل‌ها و چالش‌ها» نوشته محمود سریع‌القلم، مشاور رئیس‌جمهور کرد و گفت: سریع‌القلم در کتاب خود به تبیین راه پیشرفت کشور و موانع که باعث عقب‌افتادگی نظام جمهوری اسلامی شده است می‌پردازد که بسیار قابل تأمل و توجه است.

نبویان افزود: بر طبق متن این کتاب مذکور راه پیشرفت کشور دست کشیدن از اسلام به ویژه تفکر شیعی است، دست کشیدن از ارزش‌های اسلامی و پیوند با سه ضلع حاکمیتی غرب یعنی اقتصاد، سیاست و فرهنگ برای رسیدن به پیشرفت توسط ایران تأکید شده است.

نبویان گفت: رئیس‌ جمهور در سال 84 برای این کتاب مقدمه‌ای می‌زند و پیشگفتاری می‌نویسد که قابل سؤال و تأمل است، چرا که اگر رئیس‌ جمهور دولت اسلامی با چنین تفکراتی موافق است که در ادامه بیان خواهم کرد، باید برای ملت ایران روشن و مشخص شود و اگر هم حجت‌الاسلام روحانی با این مطالب موافق نیست، باید صریح و روشن بیان کند.

وی عنوان کرد: امروز باید بدانیم که با چه کسانی مواجه هستیم، برخی در داخل تیشه به ریشه اصل اسلام و انقلاب می‌زنند، ماهیت انقلاب اسلامی از منظر آن افراد مشکل و مانع بزرگ بر سر راه پیشرفت است.

نماینده مردم تهران با خواندن از روی کتاب «ایران و جهانی شدن» اظهار کرد: در این کتاب آمده است برای پیشرفت باید فرهنگ غرب و فرهنگ ابرقدرت‌های جهان (به ویژه آمریکا) را بپذیریم.

وی به صفحه 21 چاپ اول کتاب مذکور اشاره و بیان کرد: در این کتاب بر محوریت غرب و پیشتازی برخی از کشورهای غربی ـ آمریکایی در جهان برای پیشرفته شدن دولت‌ها تأکید می‌کند و بیان می‌کند جهانی شدن فرآیندی است که قواعد آن را کسانی باید تعیین کنند که در امر اقتصادی توانمندتر هستند.

وی با هشدار به وجود تفکرات انحرافی که انقلاب را زیر سؤال می‌برند اظهار کرد: سریع‌القلم که امروز در جایگاه مشاور رئیس‌ جمهور قرار دارد در کتاب خود یک از عوامل عقب‌ افتادگی ایران را عدم اعتماد و بدبینی به دنیای غرب می‌داند، این در حالی است که واژه بدبین و خوش‌بین نبودن به غرب و آمریکا از فرمایشات رهبری است که صریحاً در کتاب ایران و جهانی شدن زیر سؤال رفته است.

نبویان تأکید کرد: جمله یادآور شده در بالا عیناً توسط رئیس‌جمهور حجت‌الاسلام روحانی در کتاب «امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای» نیز بیان شده است که ملت ایران باید روی آن تأمل و توجه کند.

وی به موارد دیگری که در این کتاب آمده است اشاره کرد و گفت: در این کتاب پذیرفتن مبانی جهانی شدن چون عقلانیت ابزاری، پذیرفتن قواعد این فرایند توسط ابرقدرت‌ها و در نهایت قبول فرهنگ غرب است که محمود سریع‌القلم همه موارد را برای رسیدن به رشد و پیشرفت ایران الزام دانسته است.

عضو فراکسیون اصولگرای مجلس تصریح کرد: بر طبق مبنای تفکری مشاور رئیس‌ جمهور، هر کشوری که وابسته و تحت مدیریت غرب نباشد، پیشرفت نمی‌کند و چنانچه امروز انقلاب اسلامی پیشرفت نکرده و مشکلاتی دارد، به دلیل خارج شدن انطباق با غرب است.

وی در ادامه متذکر شد: افرادی چون سریع‌القلم که امروز در ایران کم نیستند و متأسفانه نزدیکی خود را با دولت حفظ کرده‌اند، یک ندا را سر می‌دهند و آن اینکه برای پیوستن به فرایند جهانی شدن باید آمریکایی باشید و آمریکایی شدن راه نجات است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931120000671#sthash.RKRnoafa.dpuf
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :