مدیر موسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین:
مدیر موسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین ابراز امیدواری کرد، تا قبل از پایان عمر دولت یازدهم، منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به تصویب نهایی برسد.
کد خبر: ۳۸۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹ 25 February 2017
به گزارش خبر گزاری تابناک به نقل از ایسنا،حبیب دباغ با اشاره به تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در هیات دولت، پیگیری مجمع نمایندگان استان برای تصویب نهایی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را ضروری خواند و تاکید کرد: پس از مرحله تصویب در دولت، مهمترین موضوع پیگیری مجمع نمایندگان در مجلس برای تصویب این طرح است.

‌مدیر موسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین افزود: پس از طی این مراحل، منطقه آزاد تجاری قصرشیرین برای ابلاغ به دولت داده می‌شود و دولت نیز آن را به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد می‌دهد تا اجرا شود.

دباغ ابراز امیدواری کرد، تا قبل از پایان دولت فعلی، همه این مراحل طی شود.

وی با بیان اینکه تفاوت منطقه آزاد تجاری با منطقه ویژه اقتصادی مدیریت آن است که در منطقه آزاد تجاری به دولت واگذار می‌شود، یادآوری کرد: پس از تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین، امکان و تجهیزاتی که در آن قرار دارد برای استفاده منطقه آزاد واگذار می‌شود.

‌مدیر موسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین در خصوص پیشنهادی که در گذشته مطرح بود که هر دو منطقه ویژه اقتصادی و آزاد تجاری در کنار هم برای قصرشیرین وجود داشته باشد، اضافه کرد: با این یپشنهاد موافقت نشد و اعلام کردند که منطقه آزاد تجاری بلوغ یافته منطقه ویژه اقتصادی است و فعالیت آنها در کنار هم توجیه ندارد.

دباغ اشاره‌ای هم به شعاع منطقه آزاد تجاری قصرشیرین داشت و خاطرنشان کرد: بر اساس قانون شعاع این محدوده برای تردد خودرو 120 کیلومتر است.

وی محدوده منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را نیز از مرز پرویزخان تا مرز خسروی و به وسعت 9800 هکتار اعلام کرد.

به گفته ‌مدیر موسسه توسعه اقتصادی قصرشیرین، عملیات عمرانی فاز اول منطقه ویژه به محدوده 150 هکتار به اتمام رسیده و اکنون در مرحله واگذاری اراضی است که تاکنون بخشی از اراضی هم به متقاضیان واگذاری شده که کاربری عمده آنها ذخیره سوخت و بخش خدمات بوده است.

دباغ معتقد است، زمین‌های این محدوده برای فعالیت‌های بازرگانی، تجارت و صنعت پتانسیل زیادی دارد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار