معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت:برخی افراد به بهانه تامین آب دنبال احداث سد و به بهانه توسعه دنبال احداث پالایشگاه هستند واین موارد را به نام مردم تمام می کنند ولی تامین سلامت وآسایش مردم برای مابراحداث سد و پالایشگاه اولویت دارد.
کد خبر: ۳۸۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳ 23 May 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:احمدعلی کیخا، شنبه درآیین تودیع و معارفه مدیران کل حفاظت محیط زیست استان فارس افزود:اولویت برای محیط زیست در نظر گرفتن منافع مردم است،در احداث پالایشگاه و جاده و سد هم باید اول منافع مردم را در نظر گرفت ، تامین سد لزوما به معنی تامین آب نیست،احداث پالایشگاه لزوما به معنی تامین آسایش مردم نیست ، محیط زیست حافظ و نگهبان محیط سالم زندگی مردم است .

وی با بیان اینکه ما ملزم به اجرای قانون هستیم واصل پنجاهم قانون اساسی تکلیف همه را در مقابل قانون مشخص کرده است گفت: متاسفانه در برخی موارد کارشناسان محیط زیست را صالح برای تشخیص عمل مجرمانه در حوزه محیط زیست نمی شناسند.

وی ادامه داد: در این زمینه اگر نقایصی وجود دارد باید نقایص رفع شود، اگر محیط زیست با احداث یک جاده مخالفت کرد چرا باید 150 نماینده مجلس تومار بنویسند به رییس جمهوری و بر احداث آن جاده تاکید کنند؟

کیخا با بیان اینکه در حوزه محیط زیست نمی شود صورت مساله را پاک کرد گفت : نمونه ای از مقاومت محیط زیست در برابر طرح های توسعه را ما در استان فارس در احداث طرح توسعه پالایشگاه شیراز شاهدیم، در بازدیدی که من از منطقه داشتم مشاهده شد که بخش زرقان برای احداث طرح صنعتی پالایشگاه دیگر ظرفیت ندارد.

وی ادامه داد: زرقان آنقدر آلودگی دارد که نمی شود آلودگی بیشتری بر آن افزود، پالایشگاه اگر طرح جایگزینی به جای طرح کنونی دارد باید ارائه کند تا بررسی شود .

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور همچنین به موضوع منطقه بهرام گور اشاره کرد و گفت : در زمان استاندار پیشین فارس در این زمینه طرحی به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شده که مورد موافقت قرار نگرفت ، اکنون نیز باید با در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی و داشتن ارزیابی محیط زیست این طرح را بررسی کرد.

کیخا گفت : امکان ندارد محیط زیست بر خلاف روح حاکم بر این سازمان مجوزی ارائه کند ، ما مجوزی برای تخریب بیشتر طبیعت در منطقه بهرام گور نمی دهیم ، هرگز این اتفاق نخواهد افتاد که مناطق زیست محیطی این منطقه مورد تعرض قرار گیرد.

وی با تقدیر از خدمات حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیر کل پیشین محیط زیست فارس حمزه ولوی را به عنوان مدیر کل جدید فارس معرفی کرد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی به سمت مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی منصوب شده است، حمزه ولوی نیز پیش از این معاون فنی محیط زیست فارس بوده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار