همزمان با دهه فجر جنگ شادی سفر عروسک ها در مدارس ابتدایی و مهد کودک های استان فارس اجرا می شود.
کد خبر: ۳۷۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 06 February 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:زهرا افتخاری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس گفت: در این جنگ که به شکل نمایش  برگزار می شود عروسک هایی از خارج کشور می آیند تا فرهنگ ایران را تحت تاثیر خود قرار دهند.
 
وی با اشاره به اینکه این عروسک ها در میان کشورهای در حال توسعه ایران را انتخاب می کنند، افزود: در متن نمایش آمده است، که عروسک ها شیراز را برای سفر خود انتخاب کرده و به این شهر می آیند.
 
افتخاری با بیان اینکه  عروسک های خارجی در ابتدای ورود به شیراز با زبان انگلیسی صحبت می کنند و مسائل فرهنگی تاریخی شیراز را مورد بررسی قرار می دهند ادامه داد: این عروسک ها در طول سفر خود با غذاهای مختلف، فرهنگ و آداب و رسوم شیراز آشنا و در زمان برگشت به کشور خودشان فارسی را با لهجه شیرازی یاد گرفته و صحبت می کنند.
 
وی تصریح کرد: در بین این  2  عروسک، یک عروسک قدیمی شیرازی به عنوان میزبان قرار دارد که اسم این عروسک (بووی بوام) به معنی  (بابای بابام) گذاشته شده که در طول 2 هفته با این 3 عروسک در شیراز گشت و گذار کرده و از مکان های مختلف تصویر برداری می شود.
 
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس اضافه کرد:  این جنگ شادی در 4 سانس در سالن این کانون برای مدارس ابتدایی و مهدهای کودک  پخش می شود که هر سانس این نمایش 50 دقیقه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار