هادی بهادری در جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت آذربایجان غربی افزود: سیاست دولت بر این است که زمینه استفاده بیشتر از ناوگان حمل و نقل عمومی با اولویت اتوبوس و تاکسی توسط مردم را فراهم کنیم.
وی اضافه کرد: پس از این موارد نیز استفاده از تاکسی تلفنی ها در اولویت بعدی هستند.
وی اظهار کرد: در کنار ترغیب مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی، باید برنامه ریزی های لازم را نیز در راستای کنترل تورم با قیمت گذاری مناسب بر روی کرایه های اتوبوس، تاکسی و تاکسی تلفنی داشته باشیم تا مردم نیز متضرر نشوند.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: افزایش زیاد و قابل توجه کرایه های تاکسی و اتوبوس، بار تورمی زیادی را برای جامعه تحمیل می کند که این امر باید مورد توجه همه بخش ها به ویژه شوراهای شهری به ویژه در شهرهای بزرگ قرار گیرد.
پیمان آرامون مدیر حمل و نقل و ترافیک آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت حمل و نقل عمومی در استان گفت: در حال حاضر بیش از 9 هزار و 950 تاکسی گردشی و بیش از شش هزار تاکسی در آژانس های تلفنی استان فعالیت می کنند.
وی افزود: همچنینی 554 اتوبوس درون شهری نیز وظیفه حمل و نقل مسافران در داخل شهرهای بزرگ آذربایجان غربی را بر عهده دارند.
در این جلسه در خصوص نرخ های کرایه تاکسی و اتوبوس در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت آذربایجان غربی به جز ارومیه بحث و تبادل نظر شد.
آذربایجان غربی 42 شهر دارد که از این تعداد، پنج شهر دارای سازمانهای اتوبوسرانی و تاکسیرانی هستند.