کد خبر: ۳۵۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵ 01 January 2017


غلامرضا تاج‌گردون، از فعالان اصلاح‌طلب و عضو فراکسیون امید مجلس، اخیراً طی اظهاراتی به خبرآنلاین گفته است: تنها کسی که می‌تواند آقای روحانی را شکست دهد، یک اصلاح‌طلب قوی است.

خبرآنلاین در ادامه می‌نویسد: او معتقد است که بین اصلاح‌طلبان گزینه‌های رأی‌آوری برای انتخابات ریاست جمهوری حضور دارند و درباره احتمال تایید صلاحیت چنین کاندیدایی اظهار کرد: اگر وسط بیاید، تاییدش می‌کنیم.

*اظهارات تاج‌گردون درباره «گزینه رأی‌آور اصلاح‌طلبان» در حالی است که معاریف جریان خاص صراحتاً اعلام کرده‌اند که آقای روحانی اگرچه کاندیدای رسمی آنها نیست اما گزینه مورد حمایت در انتخابات ریاست جمهوری 96 خواهد بود.

با اینحال بر اساس صحبت‌های تاج‌گردون به نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان همچنان نیم‌نگاهی به درون جبهه خود دارند و عده‌ای از آنها به معرفی یک گزینه شاخص اصلاح‌طلب بی‌میل نیستند.

اشتیاقی که البته به نظر می‌رسد با استراتژی کلی اصلاح‌طلبان مبنی بر «تمرکز بر انتخابات شورای شهر و حضور رفع تکلیفی و بدون کاندیدای رسمی در انتخابات ریاست جمهوری» در تضاد باشد و در صورت ادامه و تأکید بر آن، با اخم بزرگان اصلاحات مواجه شود.

قبل از تاج‌گردون، «مرتضی الویری» از جهانگیری و عارف بعنوان چهره‌هایی یاد کرده بود که بعنوان آلترناتیوهای اصلاح‌طلبان برای روحانی مطرح هستند.

اطلاعات فوق گویای این تحلیل است که اصلاح‌طلبان از ثبت نام گزینه‌های احتمالی خود در انتخابات آتی نیز حذر خواهند کرد و در کنار تمرکز خود بر انتخابات شورای شهر، صرفاً به اعلام حمایت غیر مسئولیت‌آور از روحانی مشغول می‌شوند.

در عین حال اشاره به این مسئله هم ضروریست که افرادی در اردوگاه اصلاحات مایل به «عبور از روحانی» هستند و صحبت‌های تاجگردون می‌تواند نمایه اعلامی این طیف اصلاح‌طلبان نیز محسوب می‌شود.

بر این اساس، در صورت تفوّق آنها بر ستاد اصلاحات (که امری بعید به نظر می‌رسد) شاهد رخدادهای جدیدی در صحنه رقابت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :