توقف مذاکرات با هر روشی؟!
تابناک تهران - اگرچه نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی در پیگیری‌های تابناک به این سوال پاسخ ندادند اما روبرت بگلریان، نماینده ارامنه در مجلس با تاکید بر اینکه چنین طرحی را ندیده است، به تابناک گفت: آقای کریمی قدوسی به ما گفتند که این نامه‌ای برای حمایت از فرمایشات رهبری در خصوص مذاکرات است.
کد خبر: ۳۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴ 13 May 2015
به نظر می‌رسد که طراحان طرح سه فوریتی توقف مذاکرات هسته‌ای برای جمع آوری امضا به هر آب و آتشی زده‌اند و بالا رفتن تعداد امضا آنقدر اهمیت داشته است که هر وسیله ایی را توجیه کند! عده‌ای نامه‌ای را در جهت حمایت از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات هسته‌ای امضا کرده‌اند و برخی یک طرح دوفوریتی را، اما نهایتا طرح مذکور با ۸۰ امضا در جلسه علنی روز سه شنبه تقدیم هیات رییسه شده است.

در ماده واحده این طرح سه فوریتی آمده است: دولت و مسئولین سیاست خارجی و اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای موظفند هرگونه ارتباط و مذاکره با آمریکایی‌ها در موضوع هسته‌ای را تا زمانی که دولت آمریکا رسما و علنا تهدید ملت قهرمان ایران را کنار نگذارد، قطع کرده و مذاکرات را با بقیه گروه ۱+۵ بدون حضور آمریکایی‌ها ادامه دهند.

 این طرح در حالی خواستار توقف مذاکرات هسته‌ای می‌شود که برخی از کسانی که اسمشان به عنوان امضا کننده قید شده نه اعتقادی به این روش دارند و نه از امضای چنین طرحی اطلاع داشته‌اند.

اگرچه نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی در پیگیری‌های تابناک تهران به این سوال پاسخ ندادند اما روبرت بگلریان، نماینده ارامنه در مجلس با تاکید بر اینکه چنین طرحی را ندیده است، به تابناک گفت: آقای کریمی قدوسی به ما گفتند که این نامه‌ای برای حمایت از فرمایشات رهبری در خصوص مذاکرات است.

وی با تاکید بر غیر اخلاقی بودن این شیوه برای جمع آوری امضا گفت: در جلسه روز چهارشنبه مجلس حتما موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

روح الله بیگی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در گفت‌و‌گو با تابناک از امضا کردن یک نامه برای حمایت از صحبت‌های رهبری گفت. وی با اشاره به اینکه فرمایشات رهبری در همه زمینه‌ها به خصوص مذاکرات هسته‌ای فصل الخطاب است، گفت: با توجه به این اصل نامه را امضا کردیم.

بیگی همچنین با تاکید بر غیراخلاقی بودن اقدام صورت گرفته، گفت: این اقداماتشان مجلس و نمایندگان را زیر سوال می‌برد. فردی که امضا جمع می‌کند وظیفه دارد همکاران را از متن مورد نظر به درستی آگاه کند زیرا فرصت مطالعه دقیق آن در صحن وجود ندارد اما این عدم فرصت نباید موجب این رفتار‌ها باشد.

در همین حال حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز با انتقاد از اقدام کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در امضا گرفتن از نمایندگان، گفت: ایشان طرح دو فوریتی درباره مذاکرات هسته‌ای را برای امضا پیش ما آوردند اما بعد متوجه شدیم این طرح سه فوریتی بوده است.

وی مخالفت خود را با طرح سه فوریتی اعلام کرده و گفته است که بنده به همراه آقایان مطهری، محمد تقی توکلی، نقوی حسینی و حتی اسماعیل کوثری با طرح سه فوریتی مخالفیم و در اعتراض به این اقدام آقای کریمی قدوسی حتی امضایمان از طرح دو فوریتی را هم پس گرفته‌ایم.

اما برخی از نمایندگان نیز با اطلاع کامل از طرح سه فوریتی خواستار توقف مذاکرات شده‌اند.

احمد آریایی‌نژاد، عضو کمیسیون بهداشت و درمان از جمله این نمایندگان است که در گفت‌و‌گو با تابناک تهران از امضای آگاهانه و با اراده خود پای این طرح صحبت کرد و گفت: آمریکایی‌ها سیاست چماغ و هویج پیش گرفته‌اند ما به این سیاست تن نمی‌دهیم.

گفتنی است محمدحسین فرهنگی نیز با تائید این مسئله گفته است که تعدادی از نمایندگان روز سه شنبه به هیأت رئیسه مراجعه کرده و تذکر کتبی خود را نسبت به این اقدام نماینده مردم مشهد اعلام کردند و نسبت به آن شکایت داشتند. ما نیز برای بررسی بیشتر موضوع این شکایت را به اداره قوانین مجلس ارجاع دادیم.  

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار