امام جمعه روانسر گفت: تزکیه نفس، احساس مسوولیت، الگو بودن و داشتن بصیرت و آگاهی از ویژگی های معلمان جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۳۴۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 10 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، ماموستا ملا عبدالله غفوری روز شنبه در همایش «فردایی بهتر در پرتو تجربه دیروز و اندیشه امروز » که با حضور جمعی از بازنشستگان و معلمان تازه استخدام آموزش و پرورش برگزار شد، افزود: تلاش و جدیت معلمان در تعلیم و تربیت دانش آموزان همانند ذکر حق تعالی دارای اجر و ثواب است.
وی تصریح کرد: ابلاغ رسالت پیامبر اسلام (ص) بر امر به خواندن بود و دین اسلام دین علم و دانش و مبارزه با جهل و نادانی است.
امام جمعه روانسر اظهار داشت: تربیت عبد صالح و رسیدن به مقام عبودیت و بندگی خدا، از اهداف تعلیم و تربیت براساس آموزه های اسلامی است.
ماموستا غفوری با اشاره به تغییرات جوامع و رشد و گسترش رسانه های دیداری وشنیداری در فرایند تعلیم و تربیت افزود: دانش آموز امروز دیگر همانند گذشتگان منتظر دریافت علوم از معلم و کتاب نیست و رسانه ها نیز در امر آموزش آنان مشارکت دارند.
وی با تبریک به معلمان تازه استخدام در آموزش و پرورش افزود: معلمی نباید بعنوان شغل قلمداد شود بلکه فعالیتی تخصصی است که باید با عشق و علاقه همراه باشد.
مدیر آموزش و پرورش روانسر نیز گفت: برای ساخت فردایی بهتر و پر از امید و نشاط برای دانش آموزان، تلفیق تجارب آموزشی گذشته و اندیشه و فناوری های نوین، لازم و ضروری است.
امان الله فرجی افزود: آشنایی هرچه بیشتر معلمانی که کوله باری از تجارب دیروز را با خود دارند با معلمان تازه استخدامی که اندیشه امروز را دارند از اهداف این همایش است.
وی ادامه داد: بهره گیری از هر دو ظرفیت برای کیفیت بخشی به برنامه های آموزشی و پرورشی مدارس از اهداف این همایش است.
مدیر آموزش وپرورش روانسر اضافه کرد: هر شغلی بازنشستگی دارد اما شغل معلمی اتمام و بازنشستگی ندارد چرا که براساس آموزه های دینی طلب علم ودانش از مهد تا گور است و تعلیم و تربیت و آموزش بازنشستگی ندارد و محدود به زمان و مکانی خاصی نیست.
فرجی گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از 34 آموزگار و دبیر زن و مرد که از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی بعنوان سهمیه روانسر جذب آموزش و پرورش شدند، در مدارس این شهرستان مشغول به تدریس هستند.
فرجی به نقش بازنشستگان در پیشبرد اهداف سازمان ها اشاره و اظهار داشت: همه مشتاق بهره گیری از تجارب معلمان بازنشسته هستند و آموزش و پرورش همواره از تجارب معلمان در فرایند تدریس و تربیت دانش آموزان بهره گرفته است.
وی یاد آورشد: در مهر ماه امسال بیش از 22 نفر از آموزگاران و دبیران این شهرستان که 30 سال سابقه خدمت داشتند به افتخار بازنشستگی نائل آمدند.
مدیر آموزش و پرورش به موفقیت های آموزش وپرورش شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: با همدلی و همراهی اولیا و مربیان و برنامه ریزی برای تشکیل کلاس های تقویتی، در امتحانات نهایی سال سوم متوسطه دوم دانش آموزان استان کرمانشاه، شهرستان روانسر با کسب نمره بالاتر از میانگین کشوری (رشته های تجربی ، انسانی و ریاضی ) رتبه اول استان را بخود اختصاص داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار