نماینده مردم فردوس در مجلس:
نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: جبهه هوای سرد به باغات فردوس خسارت زیادی وارد کرده و انتظار داریم دولت همان توجهی که به خسارات سرما به باغات پرتقال و کیوی در شمال کشور داشت را برای خراسان جنوبی در نظر بگیرد.
کد خبر: ۳۴۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶ 10 December 2016
 دکتر امیرحسنخانی در همایش «روز فردوس» در سالن شهدای معلم شهرستان فردوس با اشاره به اینکه اگر چه استاندار خراسان جنوبی اهل استان نیست ولی لحظه به لحظه پیگیر مطالبات مردم است، افزود: با پیگیری انجام شده مجتمع فرهنگی هنری فردوس تجهیز و در دهه فجر امسال با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

محمدرضا امیرحسنخانی تصریح کرد: جبهه هوای سرد در فروردین‌ماه به باغات پسته و در آذرماه به باغات انار خسارت زیادی وارد کرد که درخواست ما این است که با توجه به برخورد مناسب دولت با سرمازدگی باغات پرتقال و کیوی در شمال کشور، همان الگو برای خراسان جنوبی نیز در نظر گرفته و ابلاغ شود.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دانشکده فنی‎‌ومهندسی فردوس در قانون بودجه دانشگاه تعریف شده است، یادآور شد: با توجه به اینکه مجوز شورای گسترش نداشتیم وزارت علوم نامه داده است که باید در زیر مجموعه دانشگاه بیرجند قرار گیرد و از آنجا که در بودجه سال 96 نیز رقم خوبی به این دانشکده اختصاص یافته است درخواست ما از استاندار خراسان جنوبی این است که این مرکز آموزش عالی، دانشگاه باقی بماند.

امام جمعه فردوس نیز با اشاره به به وجود هفت مرکز دانشگاهی و دو حوزه علمیه کارآمد و 50 نفر روحانی در این شهرستان گفت: شهرستان فردوس در مسیر ترانزیت هفت استان مرکزی، جنوبی و غربی کشور قرار دارد و به پاس شخصیت‌های بزرگ علمی، دانشگاهی و حوزوی این شهرستان دارالمومنین نام گرفته است.

حجت‌الاسلام محمدرضا بابایی از استاندار خراسان جنوبی خواست تا مطالبات مردم شهرستان فردوس نظیر برطرف شدن موانع دانشگاه فنی‌ومهندسی، اختصاص زمین مناسب به دانشگاه‎‌های در حال تاسیس یا در حال توسعه، ایجاد منطقه ویژه بندر خشک و نیز اختصاص سهم فردوس از 27 میلیارد تومان اعتبارات خشکسالی را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد.

در این مراسم که به مناسبت نود و یکمین سالگرد تاسیس شهرداری در فردوس و نام‌گذاری دهم آذرماه به نام «روز فردوس» برگزار شد، برنامه‌های متنوعی از جمله اجرای سرود، شعر، نمایش با لهجه محلی برگزار و از سه نفر از فعالان عرصه ورزش، فرهنگ و اقتصاد شهرستان فردوس تجلیل شد.

از فرامرز کافی مدیرعامل باشگاه فرهنگی، ورزشی منیزیم فردوس در عرصه ورزش، از حمید عبداله‌زاده رئیس موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی پیروزان فردوس و از محمود سردشتیان به عنوان مدیر اجرایی چند پاساژ و خوابگاه دانشجویی تجلیل شد
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار