مشاور عالی فدراسیون ورزش های همگانی کشوراز شهروندان خواست تا با افزودن پیاده روی به سبد خانوار خود هزینه درمان را کاهش دهند.
کد خبر: ۳۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷ 11 May 2015
مشاور عالی فدراسیون ورزش های همگانی کشور گفت: پیاده روی به عنوان سلامت فردی نیاز ضروری در سبد زندگی خانواده ها است و باید به این مهم توجه جدی شود.

به گزارش ایرنا ، هادی سبزواری در حاشیه بازدید از ایستگاه های ورزش صبحگاهی همدان اظهار کرد: با توجه به فراگیر شدن زندگی ماشینی و فرهنگ آپارتمان نشینی، اغلب خانواده ها با کم توجهی به تندرستی جسم و روح رو به افزایش وزن پیش می روند و کم تحرکی آنها باعث جایگزین شدن هزینه های درمانی به جای ورزش شده است.  

وی اضافه کرد: متاسفانه در جامعه شاهد هستیم که برخی افراد حتی برای خریدهای جزیی هم، از خودرو شخصی استفاده می کنند که نه تنها منجر به آلودگی محیط زیست می شود، بلکه فرد را عادت به تنبلی و کم تحرکی می کند.  

سبزواری با بیان اینکه اصل برگزاری همایشهای پیاده روی ترغیب خانواده ها به فعالیتهای ورزشی بویژه پیاده روی است، گفت: خانواده ها نباید برای چنین همایشهایی اقدام به پیاده روی کنند بلکه هدف اصلی نهادینه شدن فرهنگ پیاده روی به عنوان ورزشی غیر تخصصی در بین آحاد جامعه است.  
وی افزود: خوشبختانه کشورمان دارای منابع غنی طبیعت خدادادی است که شرایط را برای قدم زدن و پیاده روی و نیز ورزش صبحگاهی فراهم ساخته و خانواده ها به جای اینکه هزینه های هنگفت را صرف درمان ناشی از کم تحرکی و نپرداختن به ورزش کنند می توانند با اختصاص دادن روزانه یک ساعت به پیاده روی و نرمش صبحگاهی سلامت را در جسم خود تقویت کنند.  

مشاور عالی فدراسیون ورزشهای همگانی کشور با اشاره به اینکه پیاده روی نیاز به تخصص و امکانات خاص ندارد، گفت: بهترین زمان پیاده روی برای تقویت جسم و روح اوایل صبح و قبل از شروع کار است که می تواند حتی در نوع برخورد و شادابی در محیط کار و زندگی تاثیر دوچندان داشته باشد.  

وی با تاکید بر لزوم توجه مسوولان شهرستانها به ترویج فرهنگ پیاده روی گفت: فدراسیون ورزشهای همگانی همواره آمادگی برگزاری همایشهای بزرگ پیاده روی در شهرستانهای مختلف را دارد. 

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این زمینه صدا و سیما بویژه شبکه سوم سیما همکاری لازم را داشته است و انتظار داریم فرمانداران از این فرصت طلایی برای برگزاری همایشهای بزرگ پیاده روی استفاده کنند.  

همدان سال گذشته میزبان بیش از 50 همایش پیاده روی بزرگ و کوچک بود که قریب به 300 هزار نفر در این همایش ها شرکت کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار