تابناک: مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی با تاکید بر این که توسل به معصومین(ع) راهگشای زندگی همه ما است؛ تصریح کرد: انس با ائمه معصومین(ع) سبب می شود تا انسان در مسیر والا و ارزنده زندگی قرار گیرد.
کد خبر: ۳۳۱۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱ 19 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی، «مهدی حقیقی» در پیامی فرا رسیدن اربعین حسینی، و ایام رحلت جانگداز پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و علی ابن موسی الرضا(ع) را محضر مبارک حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری و یکایک عزاداران حسینی وتمامی همکاران تسلیت گفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در این پیام؛ این ایام را فرصت مغتنمی دانست تا با راز و نیاز به درگاه خداوند و بهره گیری از فضایل اخلاقی ائمه معصومین (ع)، تقوا و پاکی را در وجود خود نهادینه کنیم.

اربعین سرور و سالار شهیدان از راه می رسد و رنگ عزا بر روح و جان و زندگیمان می نشاند و تقارن آن با حرکت کاروانهای زیارتی از تمامی نقاط جهان، به خصوص عزاداران کشور عزیزمان ایران که از روزهای آغازین ماه محرم در سوگواری سالار شهیدان بوده اند با حرکت خود به سوی کربلا گذشته از برپایی مراسمات مذهبی و زیارتی، نماد استکبار ستیزی، استعمار ستیزی، ذلت ناپذیری و آزادی خواهی عاشقان و رهروان امام حسین (ع) می باشد.

به یاد می آوریم که مبارزه حق علیه باطل، تاریخی به وسعت عاشورا دارد و صف بندی حسینی و یزیدیان زمان و مکان نمی شناسد.

حکایت محرم و اربعین حکایت خون است حکایت خورشید است بر چوب خشک نیزه ها و در آن هر کس را که نام حسین (ع)در درونش حزنی نیست، لاجرم محروم از عشق است.

چهل روز مى گذرد؛ از شانه هاى بى تکیه گاه و چشم هاى به خون نشسته، از لحظاتى که سیلى مى وزید و صحرا در عطشى طولانى، ثانیه هایش را به مرگ مى بخشید.

حالا چهل روز است که مرثیه هامان را در کوچه هاى داغ، مکرر مى کنیم.

چهل شب است که بر نیزه شدن آفتاب را سر بر شانه هاى آسمان مى گرییم. «اى چرخ! غافلى که چه بیداد کرده اى».

انشاء ا... بتوانیم با بهره گیری از رشادت ها و ایثارگری های انبیاء الهی و ائمه معصومین، رهرو راه پاک این بزرگواران باشیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار