رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و برخی از نمایندگان استان در خانه ملت بعد از گذشت یکسال نتایج طرح تحول سلامت در برخی از شهرستان های آذربایجان غربی را ارزیابی کردند.
کد خبر: ۳۳۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰ 10 May 2015

جواد آقازاده در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به عزم دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برای اجرای کامل طرح تحول سلامت در آذربایجان غربی اظهار کرد: این طرح با وجود اینکه در گام‌های ابتدایی خود قرار دارد، ولی توانسته رضایت مندی اکثر مردم استان را به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: این را می توان با مقایسه نظرات مراجعین به مراکز بهداشتی و درمانی استان، قبل و پس از اجرای طرح تحول سلامت مشاهده کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه کاهش مخارج سنگین مردم در حوزه درمان را از مهمترین اهداف اجرای این طرح برشمرد و افزود: ترویج زایمان طبیعی، ارتقاء خدمات اورژانس، ارتقاء کیفیت هتلینگ، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، ارتقاء خدمات اورژانس، حضور پزشکان متخصص در بیمارستان‌ها و تعرفه خدمات سلامت در کشور از دیگر اهداف این طرح بشمار می رود.

آقازاده اجرای طرح تحول سلامت در استان را نیز همراه با برخی کمبودها و چالش ها عنوان کرد و گفت: اگر بصورت درصد بخواهیم میزان موفقیت این طرح در استان را ارزیابی کنیم می توانیم بگویم اجرای این طرح80 درصد با موفقیت همراه بوده است.

نمره 15 نماینده مردم ماکو، چالدران،شوط و پلدشت به اجرای طرح‌تحول سلامت

نماینده مردم ماکو،چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی نیز با بررسی نتایج طرح تحول سلامت در یکسال اخیر در حوزه انتخابی خود اظهار کرد: در شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت نیز این طرح همانند سایر مناطق کشور به شکل تقریبا رضایت بخش در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: البته اجرای این طرح با پاره ای از مشکلات نیز همراه بوده که مهمترین آن عدم همکاری برخی پزشکان در بیمارستان های دولتی است، بطوریکه برخی از آنها مراجعین را برای ویزیت به جای معرفی به پزشکان مراکز دولتی به برخی پزشکان در مطب خصوصی هدایت می کنند که این امر باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم این شهرستان ها شده است.

علیپور افزود: بطور کلی از زمانی که طرح تحول سلامت در شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت اجرا شده، مشکلات مربوط به حوزه درمان در بسیاری از این مناطق کاهش پیدا کرده است.

وی در ارزیابی کلی اجرای این طرح در حوزه انتخابیه خود نمره دولت را بالای 15 عنوان کرد.

متاسفانه در شهرستان های میاندوآب، شاهین دژ و تکاب تحول مورد انتظار در حوزه سلامت حاصل نشده است

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب نیز با اشاره به وضعيت بهداشت و درمان حوزه انتخابیه خود پس از آغاز طرح تحول نظام سلامت به خبرنگار اروم نیوز گفت: متاسفانه در شهرستان های میاندوآب، شاهین دژ و تکاب تحول مورد انتظار در حوزه سلامت حاصل نشده است.

وی تصریح کرد: البته در شهرستان میاندوآب به دلیل پیگیری هایی که از طرف بنده صورت گرفته، تغییرات چشمگیری از لحاظ امکانات درمان و مراکز بهداشتی و درمانی ایجاد شده است.

مهدی عیسی زاده خاطر نشان کرد: امیدواریم طرح تحول سلامت در مناطق کمتر توسعه یافته و ضعیف بر اساس دیدگاه عدالت گستر باشد تا قشر محروم و مستضعف جامعه متحمل زحمات بیشتری نباشند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب نیز در ارزیابی کلی به دولت در اجرای طرح تحول سلامت در شهرستان حوزه انتخابیه خود نمره قبولی داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار