رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی؛
تابناک: رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی گسترش شرکت‌های دانش بنیان را از اولویت‌های کاری خود دانست و بیان کرد که گلخانه صنعتی دانشگاه پیام نور مرکز محلات تا پایان امسال راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۳۳۰۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴ 16 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، علی اکبر ملکی راد رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی صبح امروز در نخستین نشست خبری با اشاره به اعضا هیات علمی دانشگاه پیام نور استان مرکزی اظهار داشت: پیام نور استان مرکزی در هیات علمی افراد شاخصی دارد که در همکاری با شرکت های دانش بنیان به سمت دانشگاه نسل سوم و تجاری سازی حرکت می کند.

وی افزود: آموزش مجازی، راه دور و نیمه حضوری در کشور رسالت دانشگاه پیام نور است و واگذاری آن به سایر مراکز آموزشی صحیح نیست.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی با یادآوری اینکه، کاهش شمار دانشجویان مشکل در سراسری کشوراست، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور استان مرکزی در جذب دانشجو مشکل ندارد حتی در ساوه جذب دانشجو از پارسال بیشتر بوده است.

ملکی راد خاطرنشان کرد: سیاست دانشگاه پیام نور این است که واحدهایی که شمار دانشجویان از استاندارد کمتر است به مراکز رشد و نوآوری یا آموزش ضمن خدمت تغییر کاربری داده شود.

وی با اشاره به گسترش شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد:: گسترش شرکت های دانش بنیان دیگر سیاست توسعه ای مراکز پیام نور استان مرکزی برای استفاده از امکانات علمی موجود در سطح استان است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی با اشاره به اینکه، سه شرکت دانش بنیان وابسته به پیام نور در استان مرکزی در حال فعالیت است، گفت: لازم است هر مرکز دانشگاهی پیام نور، یک شرکت داشته باشد تا مجوز مرکز رشد داده شود.

وی بیان کرد: براساس سیاست آمایش سرزمین، وزرات علوم مجوز لازم برای تاسیس رشته های تحصیلی مقاطع مختلف دانشگاهی را صادر می کند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی گفت: 15 هزار دانشجو در 13 مرکز واحد استان در حال تحصیل هستند که 17 درصد دانشجویان استان را شامل می شوند.

ملکی راد افزود: در کارشناسی ناپیوسته پیام نور استان مرکزی تعداد 7 رشته، در کارشناسی تعداد 462 رشته محل و در کارشناسی ارشد 29 رشته محل در استان فعال است.

وی اظهار کرد: تولید علمی 50 مقاله، 536 نشریه داخلی و خارجی، 71 جلد تالیف و 13 هسته کار آفرینی از جمله فعالیت های علمی پژوهشی پیام نور استان مرکزی است.

وی ادامه داد: مرکز نوآوری محلات و اراک مجوز فعالیت اخذ کرده اند و گلخانه صنعتی محلات امسال راه اندازی می شود.

وی افزود: به منظور تکمیل ظرفیت پیام نور در جذب دانشجو، ثبت نام تا 30 آبان ماه تمدید شده است و علاقه مندان می توانند بدون شرکت در آزمون به واحدها و مراکز پیام نور استان مرکزی مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی، فقدان حضور دانشجو سرکلاس، شهریه پایین، تحصیل برای افراد شاغل، مدرک تحصیلی قابل قبول، تحصیل همزمان در 2 رشته و برگزاری آزمون به صورت الکترونیکی از مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور است.

وی اضافه کرد: دانشجویان مقطع کارشناسی تا 10 آذرماه فرصت دارند با صدور درخواست از طریق سایت گلستان، محل آزمون خود را مشخص و در مقطع کارشناسی ارشد نیز با مراجعه به واحدها محل آزمون را مشخص و در آزمون شرکت کنند.

ملکی راد با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در سال 68 با شعار اولیه "یادگیری، دانش، همه جا برای همه مردم" تاسیس شد، افزود: در حال حاضر 15هزار دانشجو در 13 واحد پیام نور در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در سطح استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند. از این تعداد حدود 70درصد دانشجویان خانم و مابقی آقا هستند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان مرکزی با بیان اینکه در این دانشگاه دانشجو برای حضور در کلاس آزاد و تعهد نسبت به این مهم پایین‌تر از دیگر دانشگاه‌هاست، گفت: این دانشگاه دارای 241 کارمند و 100 عضو هیات علمی است. زیرساخت‌های لازم برای جذب هیات علمی، همچنین تمهیداتی برای اخذ مهمان دائم و موقت دانشجو فراهم شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر تولید نشریات، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، برنامه‌های فرهنگی و علوم قرآنی، کسب رتبه برتر در حوزه دانش بنیان نیز از برخی فعالیت‌های این دانشگاه بوده است.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار