آمارهای اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس حاکی است طی ماه های اخیردوپلنگ دربرخوردبا خودروهای عبوری در جاده های فارس تلف شده اند و جمعه هجدهم اردیهشت 94 هم یک گرگ درمسیر آباده به شیراز در برخورد با یک خودرو تلف شد.
کد خبر: ۳۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴ 09 May 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس:

یک راننده آژانس ساعت دو و نیم بامداد جمعه خبر از تصادف یک گرگ با خودرویی در جاده شیراز- آباده داد و محیط بانان با ابزار در اختیارشان اقدام به زنده گیری این گرگ کردند.

 با توجه به جراحات زیاد، حیوان آسیب دیده ساعت چهار بامداد جمعه به شیراز منتقل و با هماهنگی دفتر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس به کلینیک دامپزشکی شهر شیراز برده شد.

در معاینات اولیه پارگی و شکستگی ران به همراه زخم باز، پارگی زبان و خونریزی داخلی تشخیص داده شد و با توجه به این که حیوان، وحشی بود با حداقل تزریق بیهوشی تحت معاینات و عکسبرداری قرار گرفت.

روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان فارس اعلام کرد: در عکسبرداری مشخص شد که گرگ مصدوم از قسمت ران پا شکستگی کامل و از قسمت مهره های کمر به شدت شکستگی دارد که به رغم تلاش دامپزشکان در حین انجام عملیات مداوا به علت شدت جراحات و خون زیاد، تلف شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توجه به تلف شدن دو پلنگ و یک گرگ در جاده های فارس، خواستار دقت نظر بیشتر رانندگان در عبور از حاشیه مناطق زیست محیطی شد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود: به علت تداوم خشکسالی و آسیب دیدن زیستگاه حیوانات وحشی احتمال آمد و شد این حیوانات برای یافتن غذا و آب در حاشیه جاده ها فزونی گرفته است و از این رو مراقبت و دقت نظر بیشتر رانندگان در عبور از این مناطق ضرورت دارد.
برچسب ها: گرگتصادف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار