بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:«طعنه نوری مالکی به ترک ها»،« واکنش مقتدی صدر به پیروزی ترامپ» و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۲۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 12 November 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
 هشدار جدی ترامپ به پادشاه عربستان
در یکی از ویدیوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی، دونالد ترامپ درباره عدم استقبال رسمی ملک سلمان، شاه عربستان سعودی، از او درصورت سفر به این کشور هشدار می دهد.
به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از پایگاه "وطن"، همزمان با پیروزی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کاربران شبکه های اجتماعی،ویدیوهایی را از برخی موضع گیری جنجالی او منتشر کرده اند.
در یکی از ویدیوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی، دونالد ترامپ درباره عدم استقبال رسمی ملک سلمان، شاه عربستان سعودی، از او درصورت سفر به این کشور هشدار می دهد.
ترامپ دراین ویدیو می گوید: "عربستانی ها را دوست دارم و با آن ها مشکلی ندارم، اما اگر به عربستان سفر کنم و ملک سلمان شاه عربستان از من استقبال نکند، از هواپیما خارج نمی شوم ... به خلبان می گویم که آیا سوخت کافی برای ادامه پرواز داری؟ ... ما را از این جا ببر".
سخنان ترامپ دراین ویدیو، واکنش به سفر باراک اوباما رئیس جمهوری فعلی آمریکا به عربستان و کوبا است که هیچ یک از سران دو کشور برای استقبال از او به فرودگاه نرفتند.
 دوست دوران خوشی و دوران سخت اردوغان
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سفرش به بلاروس، این کشور را دوست دوران خوشی و دوست روزهای سختی نامید.
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سفرش به بلاروس، در نشست خبری مشترک با الکساندر لوکاشنکو همتای بلاروسی خود پس از دیدار هیات های دو طرف اظهار داشت: تركيه و بلاروس 9 تفاهم نامه همکاری امضا كردند.
 وی با اشاره به کاهش حجم تجارت میان ترکیه و بلاروس از 520 میلیون دلار به 400 میلیون دلار در سال های اخیر، گفت: هدف ما رسیدن به حجم تجاری یک میلیارد دلاری است.
 وی با ارزیابی روابط و زمینه های همکاری میان ترکیه و بلاروس، افزود: ''در این سفر فرصت بررسی موضوعات منطقه ای و جهانی و همچنین مسائل اقتصادی و تجاری را هم یافتیم، زیرا در فاصله سال های 2013 تا 2015 حجم تجارت میان دو کشور از 520 میلیون دلار به 400 میلیون دلار کاهش یافت در حالی که هدف ما رسیدن به حجم تجاری یک میلیارد دلار است''.
 وی در بخش دیگری از سخنانش، افزود: ''امیدوارم صبر و تحمل لوکاشنکو و موضعی که بر اساس آن افراد با هویت های مختلف را به آغوش می گیرد، برای تمام دنیا الگو شود. همچنین آرزومندم کسانی که از هر فرصتی برای دادن درس دموکراسی، صبر، تحمل و حقوق بشر به ما استفاده کرده اما با اقدامات خود حقوق مسلمانان را محدود می کنند، از این موضع درس بگیرند''.
 اردوغان بر اهمیت روابط فرهنگی ترکیه و بلاروس هم اشاره کرد و با تشکر از حمایت و کمک لوکاشنکو در ساخت مسجد مینسک، اظهار داشت: امروز این مسجد را افتتاح کردیم. جایگاه این مسجد با قدمت تاریخی خود بسیار مهم است.
 رئیس جمهور ترکیه با اشاره به کودتای نافرجام در 15 جولای، گفت: مردم ترکیه در آن شب با مبارزه تاریخی خود از کشور، دموکراسی و دولت مشروع حمایت کردند.
 وی با یادآوری حمایت بلاروس از ترکیه پس از کودتای نافرجام، این کشور را نه تنها دوست دوران خوشی، بلکه دوست روزهای سختی نیز نامید./خبر آنلاین
طعنه نوری مالکی به ترک ها
 به نوشته شبکه تلویزیونی «سومریه» عراق، مالکی در سخنرانی امروز خود طی گردهمایی عشایر این کشور در مورد ترکیه و تلاش مقامات این کشور برای دخالت نظامی در عراق گفت: آن کسی که به موصل طمع کرده، همان کسی است که از داعش حمایت کرده و به این گروه تروریستی کمک کرده تا وارد خاک عراق شود.
«نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر ساق عراق روز جمعه (امروز) از شهروندان عراقی خواست حافظ امنیت و حاکمیت ملی عراق باشند.
 وی در مورد شکل گیری داعش نیز این گونه بیان داشت که گروهک‌های داعش بی‌ریشه نبوده و از عدم شکل نگرفته، بلکه این گروهک‌ها دنباله گروهک تروریستی القاعده، جبهه النصره، احرار الشام و سایر گروه‌های تروریستی است.
 نخست وزیر سابق عراق در این گردهمایی، از عشایر عراق خواست از نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق حمایت کنند.
 مالکی تصریح کرد که گروه‌های تروریستی ابزاری برای صاحبان منافع سیاسی و نقشه‌های توسعه‌طلبانه بوده و مبارزه با آن‌ها نه تنها با سلاح بلکه با گسترش آگاهی و فرهنگ تسامح امکان پذیر است./فارس
 واکنش مقتدی صدر به پیروزی ترامپ
روحانی برجسته شیعی عراق، سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علیه اسلام و مسلمانان را محکوم کرد.
مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق روز پنجشنبه (20 آبان 95) در بیانیه‌ای مکتوب در واکنش به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا گفت: «حتی اگر رئیس‌جمهوری آمریکا تغییر کند سیاست‌های خصمانه این کشور علیه دنیا تغییر نخواهد کرد.»
صدر ضمن محکومیت اظهارات تند ترامپ علیه اسلام و مسلمانان گفت، وی حتی قادر نیست  تندروها را از مسلمانان میانه‌رو تشخیص دهد.
به گزارش پرس‌تی‌وی، این روحانی برجسته شیعه از مردم آمریکا خواست تحت تاثیر افراطی‌گرایی رئیس‌جمهور خود قرار نگیرند و هشدار داد «در غیر این صورت این کشور به دلیل این سیاست‌های نسنجیده که هیچ فکر و مذهبی آن را نمی‌پذیرد در انزوای بین‌المللی قرار خواهد گرفت.»
ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود نیز با اظهارات توهین‌آمیزش علیه اقلیت‌ها در آمریکا، طرح ممنوعیت ورود مسلمانان به امریکا و همچنین ساخت دیواری بلند در امتداد مرز مکزیک اعتراضات بسیاری را برانگیخت.
در پی اعلام پیروزی ترامپ، مردم در شهرهای مختلف آمریکا در اعتراض به پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا تظاهرات کردند.
معترضان شعارهای انتخاباتی بحث‌برانگیز  ترامپ را بار دیگر محکوم کردند.تظاهرات‌کنندگان خشمگین در اعتراضات سراسر امریکا همچنین آدمک‌های ترامپ را به آتش کشیدند./تسنیم
عملیات آزادسازی رقه چه مقدار آواره بر جا می‎گذارد
منابع خبری گزارش دادند که نزدیک به یک هفته از آغاز عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه برای بازپس گیری شهر رقه می گذرد.
 تخمین زده می شود نبرد برای آزاد سازی این شهر که با حمایت هواپیماهای ائتلاف بین المللی انجام می شود دستکم پنج هزار آواره بر جای گذاشته باشد؛ غیرنظامیانی که خانه هایشان را ترک کرده اند و به کمک نیروهای دموکراتیک سوریه موفق به رسیدن به مناطق امن شده اند.
 حامد سلمان، یکی از آوارگان می گوید: «فرار سخت بود، ما به سمت گلوله ها می دویدیم، من به همراه خانواده ام بودم. ما خانه و همه چیزمان را رها کردیم. ما به سمت نیروهای دموکراتیک سوریه رفتیم و آنها به ما کمک کردند تا اینجا به «عین عیسی» بیاییم. ما شب را در سرما سپری کردیم، بدون غذا و از چهارشنبه هیچ چیزی نخورده بودیم.»
 خانواده های آواره به روستای عین عیسی در 50 کیلومتری شمال رقه آورده می شوند، جایی که در تیرماه سال 1394 شمسی (ژوئن 2015 میلادی) آزاد شد./میزان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار