مدیرکل پشتیبانی امور دام ایلام؛
مدیرکل پشتیبانی امور دام ایلام گفت:با بیان اینکه هر میزان رطوبت ذرت کمتر باشد آن محصول مرغوب تر است، افزود: بیشترین میزان رطوب برای ایستگاه های دانه خشک کنی را 14 درصد و هکتولیتر690 کیلوگرم در متر مکعب تعیین شده است.
کد خبر: ۳۲۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶ 10 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛جهان عبدی اظهار کرد: هر کیلو گرم ذرت دانه ای به قیمت مصوب هر کیلو 10 هزار و 368 ریال به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری می شود که البته باید ذرت عرضه برای فروش استانداردهای کنترل کیفی و میزان رطوب را رعایت کرده باشد.
 
وی با بیان اینکه هر میزان رطوبت ذرت کمتر باشد آن محصول مرغوب تر است، افزود: بیشترین میزان رطوب برای ایستگاه های دانه خشک کنی را 14 درصد و هکتولیتر690 کیلوگرم در متر مکعب تعیین شده است.
 
عبدی یادآور شد: ذرت خریداری و ذخیره شده همانند محصول جو بلافاصله توسط سازمان بورس کشور به فروش رسیده و مبلغ فروش نیز حساب کشاورزان ذرت کار واریز می شود و این شرکت نقشی در فروش و واریز پول به حساب کشاورزان ندارد.
 
وی گفت: کشت ذرت استان در شهرستان های دهلران، مهران و دره شهر واقع شده که البته عمده این اراضی در شهرستان دهلران قرار دارد و یک سیلو در شهرستان مهران با ظرفیت 2 هزار تن، یک سلیو با ظرفیت یک هزارتن در دره شهر و چهار سیلو در دهلران با ظرفیت 15 هزار تن آماده خرید ذرت کشاورزان هستند.
 
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان ایلام برداشت و خرید ذرت دانه ای از کشاورزان تا اواخر دی ماه ادامه دارد و اوج خرید این محصول نیز از 15 آذر و همزمان با آغاز برداشت ذرت در شهرستان دهلران شروع می شود.
 
امسال چهار هزار و 900 هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیرکشت ذرت دانه ای رفت که عمده این اراضی به گستره سه هزار و 800 هکتار در شهرستان دهلران و یک هزار و 100 هکتار هم در سایر شهرستان ها قرار دارد.
 
سال گذشته 9 هزارتن ذرت از کشاورزان ایلامی خریداری شد.
 
مرغداران صنعتی بیشترین متقاضیان ذرت دانه ای به عنوان خوراک طیور هستند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار