مهمترین خبرهایی که در میان سایت ها و خبرگزاری های استان تیتر شده اند بصورت یکجا در این بسته خبری انتشار یافته است.
کد خبر: ۳۲۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱ 09 November 2016
تعدد خبرها و منابع انتشار این خبرها گاها باعث می شود که مخاطبان نتوانند به آنچه در پی آن هستند دست یابند و کمبود وقت یکی از دلایلی است که مخاطبان را در پیگیری اخبار مردد می کند.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سعی دارد مهمترین خبرهای استان را در فواصل زمانی ، در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.
کهگیلویه و بویراحمد تنها استان بدون پارک علم و فن آوری
مدیرکل دفتر فناوری وزارت علوم با اشاره به علاقه‌مندی وزارت علوم برای احداث پارک علم و فناوری در کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه و بویراحمد تنها استان کشور است که پارک علم و فناوری ندارد و این جای نگرانی دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، خسرو پیری  در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 39 پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد، گفت: کهگیلویه و بویراحمد تنها استان کشور است که پارک علم و فناوری ندارد و این جای نگرانی دارد.
مدیرکل دفتر فناوری وزارت علوم با اشاره به علاقه‌مندی وزارت علوم برای احداث پارک علم و فناوری در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: معاون رئیس جمهور و مسؤولان استان حمایت خود را از احداث این پارک در استان اعلام کرده‌اند.
وی مشکل عمده عدم ایجاد پارک علم و فناوری را نبود زمین دانست و عنوان کرد: امیدواریم با حمایت و مساعدت مسؤولان استان مشکلات زمین حل و فصل شود.
پیری با بیان پارک باید در 20 هکتار زمین احداث شود، افزود : ساختمان دانشگاه پیام نور، پردیس دانشگاه آزاد و دو سوله استانداری مکان‌های پیشنهادی برای ایجاد پارک است.
این مسؤول با بیان اینکه 10 سال پیش استارت احداث پارک زده شد اما تاکنون اقدام موثری صورت نگرفته گفت: گام‌های خوبی برای احداث پارک برداشته شده است.
وی عنوان کرد: در سفر رئیس‌جمهور مبلغ 40 میلیارد ریال برای احداث پارک علم و فناوری در نظر گرفته شده که البته مبلغ بیشتری برای احداث پارک نیاز است.
پیری عنوان کرد: احداث این پارک زمینه توسعه استان را فراهم می‌کند.
تدوین سند اقتصاد مقاومتی استان با 80 سند
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تدوین سند اقتصاد مقاومتی این استان گفت: ۸۰ پروژه اقتصاد مقاومتی در این سند لحاظ شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم ازیاسوج، حسن نوروزی ظهر امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور برگزار شد با اشاره به تنظیم سند اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: 20 دستگاه اجرایی استان در آماده‌سازی این سند دخیل بودند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: 80 پروژه در سند اقتصاد مقاومتی استان لحاظ شده است.
نوروزی در رابطه با واگذاری طرح‌های تملک دارایی به بخش خصوصی نیز گفت: 24 پروژه قابل واگذاری با اعتبار 24 میلیارد در استان شناسایی که از این تعداد تاکنون گزارش تعمیم به واگذاری برای 9 پروژه آماده شده است.
وی بیان کرد: عمده پروژه‌های شناسایی شده برای واگذاری به بخش خصوصی شامل پروژه‌های ورزشی، آموزشی، طرح‌های گردشگری و مجتمع هنری هستند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره داشت و ابراز کرد: 576 واحد تولیدی این استان در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد تاکنون به 67 واحد تولیدی تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است.
نوروزی عنوان کرد: از 405 میلیارد تومانی که در طرح رونق تولید به استان کهگیلویه وبویراحمد اختصاص یافته، تاکنون حدود 52 میلیارد تومان جذب شده که از این لحاظ از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.
وی مقاومت بانک‌ها در مقابل پرداخت تسهیلات به بهانه مطلوب نبودن نسبت مصارف به منابع را از مهمترین علت عدم جذب مطلوب تسهیلات رونق تولید عنوان و تصریح کرد: علاوه بر این قرار بود 17 میلیارد تومان یارانه برای استان در نظر گرفته شده بود که تاکنون محقق نشده است.
 تذکر خادمی و قهر هاشمی
به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس سیزدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و نمایندگان بویراحمد و کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.
این جلسه در حالی برگزار شد که مهمترین مووضوع مورد بحث آن نبود پارک علم و فناوری در کهگیلویه وبویراحمد و عدم حمایت از نخبگان بود.
در ابتدای جلسه پتروشیمی دهدشت بررسی  و مسایل مربوط به آن در دستور کار قرار گرفت که سرمایه گذار این پتروشیمی از فرمانده اقتصاد مقاومتی خواست  گارانتی دولت ، بانک مرکزی و نفت رابرای راه اندازی این پروژه پیگیری کند که ستاری به کنایه گفت :این گارانتی ها را هر جا بگذاریم کارخانه سبز می شود ضمن اینکه شما باید وقتی کاری را شروع می کنید همه جوانب آن را بسنجید و مقدمات آن را فراهم کنید اگر نمی توانید بگویید این کار را به کس دیگری واگذار کنیم.
 عدل هاشمی نماینده کهگیلویه در ادامه به ارایه مقدمه  ای درباره اقتصاد مقاومتی پرداخت که با تذکر ضیق وقت استاندار روبه رو شدو خادمی از وی خواست صحبتهایش را کوتاه کند که هاشمی در حرکتی قهر آمیز میکروفون را خاموش کرد و تا پایان جلسه حتی با پا در میانی دیگر مسئولان حاضر به صحبت نشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار