حالا که شرایط پرداخت وام با سود ۱۸ درصد به صنعت‌گران فراهم شده دوست داریم وام بگیریم اما حقیقت این است که واحدهای تولیدی و صنعتی پولی برای بازپرداخت اقساط ندارند.
کد خبر: ۳۲۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۷ 09 November 2016
به گزارش تابناک قم، نشستن پای حرف صنعتگران می‌تواند در یافتن راه حل گره‌های کور اقتصاد کشور و در سطح کوچک‌تر استان‌ها مؤثر باشد.

اگر تا چندی پیش، صنعت‌گران و تولیدکنندگان از سودهای کلان بانکی گلایه داشتند، حالا بندهای دیگری نیز دست و پای تولیدکننده داخلی را بسته و گویی آنکه پا در این عرصه می‌گذارد باید آماده رزم با قوانین و مسائلی شود که به قول خودشان با آن‌ها برخورد تبعیض‌آمیزمی‌شود.

عضو هیأت مدیره شهرک صنعتی شکوهیه گفت: درد صنعت یکی دوتا نیست؛ اما واحدهای تولیدی بدون پروانه و زیر پله‌ای، سودهای کلان بانکی و مالیات‌های زیاد کمر صنعت را شکسته است.

«حمیدرضا عالمی» اظهار کرد: اقتصاد پویا، صنعت، حمایت از تولید داخل، تحقق اقتصاد مقاومتی همه واژه‌هایی آشنا هستند که اگر عملیاتی شوند می‌توانند اقتصاد کشور را متحول کنند.

چوب لای چرخ صنعت

عالمی با اشاره به این‌که با کتمان واقعیت هیچ مشکلی حل نمی‌شود، ادامه داد: با آمارسازی امکانات فراهم نمی‌شود و مشکلات از پیش رو کنار نمی‌رود.

این صنعت‌گر قمی اضافه کرد: کشور و متعاقب آن مردم شرایط اقتصادی خوبی ندارند.

در برهه‌هایی امکانات زیاد بود اما اکنون به جایی رسیده‌ایم که صنعت‌گران از حداقل ظرفیت خود برای تولید استفاده می‌کنند و مسائلی هست که چوب لای چرخ همین صنعت‌گران گذاشته می‌شود.

وی با انتقاد از این‌که مسئولان و مدیران هر کجا پول کم می‌آورند از بخش صنعت کم می‌کنند و این مصداق نشستن روی سرشاخه و بریدن بن شاخه است، ادامه داد: برخی خواص در حوزه صنعت از هیچ قانونی تبعیت نمی‌کنند و با مانعی پیش روی خود مواجه نیستند.

مشکلات پیش روی صنعتگران

به گفته این صنعت‌گر قمی فعالیت پلیس مالیاتی در بازار کار توهین به تولیدکننده و صنعت‌گر محسوب می‌شود چراکه صنعت‌گر وقتی در چرخه فعالیت قرار بگیرد موظف به پرداخت مالیات است. این در حالی است که پلیس مالیاتی باید سراغ‌‌ همان خواص برود.

عضو هیأت مدیره شهرک صنعتی شکوهیه با تأکید بر این‌که صدای شکستن استخوان صنعت‌گران به گوش می‌رسد، افزود: در شهرک شکوهیه بیش از این ظرفیت تولید داریم و ملاک پویایی شهرک‌های صنعتی این است که شب‌های آن مثل شب‌های شهر باشد اما خیلی از واحد‌ها در طول روز هم غیرفعال است.

عالمی موانع و قوانین بانکی را برای صنعتگران خطرناک دانست و ادامه داد: صنعتگران ۳ مرتبه با عنوان‌های مختلف باید مالیات بدهند، این در حالی است که بسیاری از واحدهای صنعتی با سود ۴۰ درصد سود بانکی راه‌اندازی شده و هنوز بدهی‌ها و اقساط آن‌ها تسویه نشده باید مالیات‌های سنگین بپردازند.

افزایش قیمت تمام‌شده تولیدات داخلی

این حرف‌ها و انتقاد‌ها را رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان نیز تأیید کرد و گفت: حالا که شرایط پرداخت وام با سود ۱۸ درصد به صنعت‌گران فراهم شده دوست داریم وام بگیریم اما حقیقت این است که واحدهای تولیدی و صنعتی پولی برای بازپرداخت اقساط ندارند.

«حسن آقاجانی» که به نمایندگی از صنعت‌گران و صادرکنندگان استان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم حضور فعال دارد همواره منتقد هزینه‌های جاری است که اداره‌ها و نهادهای دولتی برای تولیدکنندگان می‌تراشند.

به گفته آقاجانی، وقتی هزینه زیرساخت‌هایی مثل آب و برق ناگهان و بدون اطلاع قبلی بیش از ۲۰ درصد افزایش می‌یابد طبیعی است هر چقدر هم پول به واحدهای تولیدی تزریق شود بی‌فایده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم با بیان این‌که مالیات‌های سنگین و سودهای بانکی قیمت تمام‌شده تولیدات را افزایش می‌دهد، اظهار کرد: همین مسأله توان رقابت تولیدکنندگان داخلی با واردات خارجی می‌گیرد و طبیعی است که اگر بعد از مدتی این واحد‌هایکی‌یکی تعطیل شوند.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار