کد خبر: ۳۲۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳ 08 November 2016
معاون علمی و فناوری رئیس ‌جمهور گفت: کهگیلویه و بویراحمدی‌ها برای توسعه دنبال پروژه‌های عجیب و غریب نباشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سورنا ستاری صبح امروز در نشست اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه ماهی یک بار به شهر یاسوج سفر می‌کنیم، گفت: مشکلات این استان را از نزدیک پیگیری می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: چیزی که در بحث کارآفرینی تلقی اشتباه است این است که فکر کنیم همه چیز در اختیار دولت است و دولت باید وام بدهد در حالی که چیزی که مهم بوده زیست و بوم فضای کسب و کار است که باید فرهنگ کارآفرینی در استان شکل گرفته و به افراد جوان صاحب ایده میدان داده شود.

وی بیان کرد: شانس بزرگ کهگیلویه و بویراحمد این بود که در مدار توسعه استان‌ها در دهه 60 و 70 نبود زیرا استان‌ها و مناطقی که در این سال‌ها توسعه یافتند اکنون دچار مشکلات زیست محیطی و آبی شده‌اند.

ستاری‌ افزود: کهگیلویه و بویراحمد استان فوق‌العاده‌ای به لحاظ تنوع گیاهان دارویی است و تنوع گیاهان دارویی این استان از اروپا هم بیشتر است.

وی خواستار توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس ظرفیت‌های ذاتی شد و گفت: این استان بر اساس ظرفیت‌هایی که دارد توسعه داده شود.

معاون رئیس‌جمهور گفت: استان شما 57 هزار دانشجو، 730 هیأت علمی و 8 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی دارد.

وی گفت: تعداد 730 عضو هیأت علمی در دانشگاه‌ها باید بتواند حداقل 250 مشکل را حل کند.

ستاری با اعلام حمایت معاونت علمی از پروژه‌های دانش بنیان استان گفت: به محصولاتی که موجب توسعه استان شود تسهیلات اختصاص می‌دهیم.

معاون رئیس‌جمعور با ابراز تاسف از نبود پارک علم و فناوری در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عدم ایجاد ارتباط مخترعان با استان مشکل بزرگی است ضمن اینکه نباید خودمان را معطل ساختمان‌سازی کنیم.

وی عنوان کرد: وقتی کهگیلویه و بویراحمد فاقد پارک علم و فناوری است مجبوریم مخترع را به پارک پردیس تهران بفرستیم در حالی که مخترع باید در خود استان باشد و اینجا مورد حمایت قرار گیرد که گلایه‌مندی برای عدم ایجاد پارک به رئیس بنیاد نخبگان استان وارد است.

این مسؤول با اشاره به اینکه 2 هزار و 800 شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد، افزود: تنها سه شرکت در این استان وجود دارد که نبود پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان توجیه‌پذیر نیست.

وی شرکت سینره را یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدات گیاهان دارویی در کشور دانست و افزود: حاضریم برای مخترعین این استان تور فناوری برگزار کنیم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان در اولویت قرار گیرد گفت: تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان با وام محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه محدودیت وقت برای هیچ کدام از روسای بنیاد نخبگان کشور ندارم، افزود: باید در استان گهگیلویه و بویراحمد نرم‌افزار پارک علم و فناوری راه‌اندازی شود و بعدا ساختمان این مکان آماده شود.

ستاری توسعه کهگیلویه و بویراحمد را مستلزم اراده مسوولان استان دانست و گفت: سفر رئیس‌جمهور مصوبات خوبی برای استان داشت و آمادگی دارم هر جایی که نیاز باشد واسطه‌گری کنم تا مصوبات سفر تخصیص یابد.

وی بیان کرد: دنبال پروژه‌های عجیب و غریب که موجب بدبختی این استان شود نباشیم بلکه ایجاد پروژه‌های دارویی بر حسب ظرفیت استان مدنظر باشد.

این مسؤول با اشاره به اینکه امسال 360 تن زعفران در کشور تولید می‌شود گفت: صادرات این محصول 450 میلیون دلار است ضمن اینکه 95 درصد زعفران به صورت عصاره، مواد دارویی رنگ و طعم صادر می‌شود و این بیانگر تاثیرات شرکت‌های دانش‌بنیان است.

ستاری تصریح کرد: ماده خام معنا و قیمت آن چنانی ندارد و مهم دانش محصولات است که بر خود ماده سوار می‌شود.

وی در پایان ضمن اعلام حمایت از پروژه‌های دانش‌بنیان استان افزود: مشکل استان کهگیلویه و بویراحمد باید در داخل استان حل شود و اقتصاد مقاومتی برای همین مورد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار