معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد
معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در نشست روسای هیات‌های ورزشی شهرستان تبریز گفت: سیاست ورزش تبریز برای کسب مدال‌های طلایی بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک 2020 توکیو نیاز به برنامه‌ریزی دارد.
کد خبر: ۳۲۳۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 05 November 2016
به گزارش تابناک تبریز از اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی، حبیب ستوده‌نژاد گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ورزش استان‌، حضور قدرتمند در جاکارتا و کسب مدال در توکیو است و برای کسب مدال طلا برنامه‌ریزی می‌کنیم.

ستوده‌نژاد تصریح کرد‌: ورزش شهرستان تبریز در پنج سال گذشته با برنامه‌ریزی راهبردی و اصل هدف‌گذاری بر ارتقاء جایگاه ورزش استان و کسب مدال در المپیک‌ها و بازی‌های آسیایی تمرکز کرده است و مطمئن هستم با تمرکز بر استعدادیابی، توجه به قهرمانان در جاکارتا و توکیو کسب مدال کنند و کلکسیون افتخارات ورزش آذربایجان‌شرقی با مدال طلای المپیک کامل شود.

ستوده‌نژاد اظهار داشت‌: امکانات شهرهای باسمنج‌، سردرود و خسروشهر در حد استاندارد و زیر ساخت‌های توسعه ورزش قهرمانی و همگانی در این شهر مهیاست و بایستی به سمت قهرمان‌پروری و استعدادیابی حرکت کند و هیئات‌ ورزشی بر این 3 شهر توجه کند.

وی تصریح کرد‌: استعدادیابی، افزایش ورزشکاران سازمان یافته و حمایت از هیاتهای ورزشی تبریز سرلوحه برنامه های هیاتهای ورزشی شهرستان تبریز باید باشد و هیاتهای ورزشی بایستی با تکمیل چارت اجرایی خود از سایه هیاتهای ورزشی استان خارج شوند و بازوی اجرایی مهمی برای هیئات ورزشی باشند.

وی افزود : ورزش تبریز در بحث قهرمانی نیاز به بازنگری داشت که با سیاست‌ها و برنامه‌های مدون و حمایت هیات‌های ورزشی شهرستان تبریز در حال حاضر ورزش قهرمانی تبریز روند رو به رشد مناسبی را در پیش گرفته است و امید داریم با تلاش بیشتر هیات‌ها در بحث استعدادیابی و پرورش این استعدادها و حمایت باشگاه‌ها ورزش قهرمانی تبریز به جایگاه اصلی خود بازگردد.

وی افزود : در بحث ورزش همگانی نیز شهرداری تبریز اماکن و پارکهای متعددی برای عموم مردم برای ورزش ساخته و تاسیسات مناسبی وجود دارد و هیات ورزشهای همگانی نیز همایش‌های مناسب و پرشوری را با حضور خانواده‌ها برگزار کرده است.

ستوده‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود  خواستار توجه به ظرفیت بخش خصوصی شد و افزود‌: در راستای برنامه‌های دولت و احکام بودجه از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در ورزش را در اولویت نخست خود قرار داده‌ایم.

این مسؤول اظهار کرد: بر اساس احکام بودجه بخش‌های خصوصی می‌توانند نسبت به اجاره مدیریت اماکن ورزشی و خرید زمین‌های با کاربری ورزشی و خرید پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی زیر 50 درصد از طریق مزایده در ایمن امر مشارکت داشته باشند.

ستوده‌نژاد اعلام کرد: یکی از راهکارهای مهمی که می‌تواند به کمک حوزه ورزش در آمده و مشکلات را کاهش دهد، استفاده از مشارکت بخش خصوصی است که در این زمینه با برقراری تعامل‌های سازنده و مفید با این بخش و با بستر‌سازی برای آنان ترغیب به سرمایه گذاری در این بخش بیشتر خواهد شد.

معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی خصوصی‌سازی را از جمله اثر بخش‌ترین راهبردهای دستیابی به اقتصاد پویا دانست و تصریح کرد : ورزش در دنیای صنعتی از عوامل موثر بر بهره‌وری ملی هر کشور به شمار آمده و بر رونق اقتصادی کشورها تأثیر مثبت بر جامعه می‌گذارد.

وی ورود بخش خصوصی به بدنه هیات‌های ورزشی شهرستان تبریز را مهم دانست و افزود: هیات‌های ورزشی تبریز باید سیاستی را در پیش بگیرند تا از وابستگی صرف به دولت خارج شوند و به سمت خودکفایی پیش بروند و علاقمندان را وارد بدنه ورزش کنند.

ستوده‌نژاد بر توجه به رفتار سازمانی مبتنی بر مدیریت اسلامی و تعصب سازمانی‌، نظارت و بازرسی بر باشگاهها و اماکن واگذار شده به بخش خصوصی‌، افزایش ارتباط با ورزشکاران‌، توجه به قهرمانان‌، بازدید منظم از هیات‌های ورزشی‌، نظارت و پیگیری دقیق ثبت عملکرد در سامانه‌ها تاکید کرد.

اولین جلسه هماهنگی هیئت‌‌های ورزشی شهرستان تبریز ‌در سال 1395 با حضور بیش از 40 هیئت ورزشی‌، رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرهای باسمنج، خسروشاه‌، سردرود و با حضور ستوده‌نژاد معاون‌ توسعه ورزش استان و شفیعی سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز جمعی از همکاران اداری برگزار شد و ایجاد شرایط و بستر مناسب جهت استقلال و احیاء هویت هیئت‌های ورزشی شهرستان تبریز‌،  احصاء اطلاعات کامل از هیئات ورزشی شهرستان تبریز‌، ارائه راهکارو تدوین برنامه‌های ورزش همگانی‌، قهرمانی‌، آموزشی از طرف اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز به هیئت‌های ورزشی شهرستان تبریزو تعامل و همکاری بیشتر هیئات‌ ورزشی شهرستان تبریز با  اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز تاکید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :