اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مازندران اعلام کرد که این اداره کل اتباع افغانی ساکن استان را برای عزیمت به عتبات عالیات در اربعین حسینی ثبت نام می کند .
کد خبر: ۳۲۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸ 31 October 2016
این اداره کل روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه ای ، نوشت : با موافقت دولت عراق با ورود مهاجرین افغانستانی در اربعین سال جاری جهت زیارت عتبات عالیات ، کلیه مهاجرین افغانستانی دارای کارت آمایش ، گذرنامه خانواری و دفترچه پناهندگی می توانند به مدت 20 روز در اربعین سال جاری به عراق مسافرت نموده و زیارت کنند.
به نوشته این اطلاعیه ، ثبت نام داوطلبان افغانستانی زیارت عتبات عالیات در اربعین حسینی سال جاری تا پایان وقت اداری سیزدهم آبان ماه جاری ادامه دارد.
 
آن دسته از اتباع افغانستان که تمایل به ثبت نام دارند می توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی شخصا به دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری مازندران مراجعه کنند.
سرپرست خانوار می تواند برای اعضاء خانواده خویش ثبت نام کند.
داوطلبان باید برای صدور دفترچه سفر مبلغ 350 هزار ریال پرداخت کنند و هزینه ویزای عراق هم برای هر فرد 40 دلار تعیین شده است.
هر یک از داوطلبان باید بابت هزینه بیمه دانا مبلغ 188 هزار ریال و هزینه هلال احمر مبلغ 60 هزار ریال پرداخت کنند.
 
اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی مازندران تاکید کرده است که اخذ هرگونه وجه مازاد بر تعرفه تعیین شده در این اطلاعیه ممنوع است .
بر اساس آمارهای رسمی هم اکنون بیش از 2 هزار تبعه افغانی در مازندران زندگی می کنند.
همچنین در سال جاری چهار هزار و 500 تبعه افغانی غیرمجاز در مازندران شناسایی و به کشورشان بازگردانده شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار