توزیع کارت های اعتباری با هدف تحریک تقاضا برای خروج صنایع داخلی از رکود صورت گرفت ولی توفیق چندانی نداشته است.
کد خبر: ۳۱۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 28 October 2016
محمد رضا آرمان مهر کارشناس اقتصای در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان،درباره کارت های اعتباری مرابحه گفت: با وجودابلاغ دستورالعمل کارت اعتباری مرابحه به شبکه بانکی به جز چند بانک بقیه اقدامی به توزیع نکرده اند. وی با اشاره به اهداف کارت اعتباری مرابحه افزود: هدف از توزیع این کارت ها در شرایط کنونی، تحریک تقاضا برای خروج صنایع داخلی از رکود است.

این کارشناس اقتصادی با ذکر کارکردهای مثبت کارت اعتباری عنوان کرد: با توجه به نبود تمایل در بین مردم برای خرید کالا ارائه این کارت ها می تواند به بالا بردن سطح رفاه عمومی در کوتاه مدت و میل به مصرف در جامعه منجر شود.

وی در ادامه تاکید کرد: تسهیلات کارت های فوق باید صرفا برای خرید کالای ایرانی هزینه شود چراکه در غیراین صورت به جای حمایت ازتولید داخلی از کالاهای وارداتی و خارجی حمایت و تولیدکنندگان کشورتضعیف می شوند.
وی در پایان تصریح کرد: باید عدم توفیق طرح کارت های اعتباری بررسی و موانع آن رفع تا کارکرد مطلوب این کارت ها حاصل شود.

کارت اعتباری با رویکرد خرید کالای ایرانی
سید حسن حسینی شاهرودی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درمورد کارت های اعتباری مرابحه گفت: فقط تعداد معدودی از بانک ها اقدام به توزیع این کارت ها کرده اند.

وی ادامه داد: دولت درصدد است تا برای اجرای این طرح از منابع داخلی خود بانک استفاده کند و با توجه به محدودیت منابع مالی بانک ها، این طرح به طور کامل انجام نمی شود.

شاهرودی تاکید کرد: منابع مالی کارت های اعتباری باید یا در اختیار تولیدکننده داخلی و یا خریدار کالای داخلی تعلق گیرد در غیر اینصورت منجر به تورم وعدم کارایی لازم می شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :