همزمان با نهمین روز از ماه محرم الحرام سوگواران و عاشقان حسینی روز سه شنبه در شهرستان مرزی قصرشیرین نزدیکترین نقطه به کربلای معلا در سوگ علمدار کربلا و ساقی تشنه کامان عزاداری کردند و اشک ماتم ریختند.
کد خبر: ۳۱۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶ 11 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، عزاداران تاسوعایی در قالب هیات های عزاداری و دسته های سینه زن و زنجیر زن از صبح امروز در سطح خیابان های شهر و با حضور در حسینیه ها، تکایا در سوگ ساقی تشنه کامان حضرت ابوالفضل العباس (ع)، به عزاداری پرداختند. 
امروز قصرشیرین یک صدا ناله های یا عباس و یا حسین سرداد و این گونه حزن و اندوه خود را از مصیبتی که بر خاندان امام حسین (ع) در صحرای کربلا گذشت یکسره فریاد کشید و در این میان حضور کودکان و جوانان و نوجوانان عزادار که کفن پوشان و سیاه پوش در این آیین های سوگواری حضور یافتند نیز نشان از عشق بی حد و مرز این عاشقان دلسوخته در این منطقه مرزی به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دارد. 
آیین علم گردانی به مناسبت سالروز شهادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) توسط جوانان ارادتمند به ساخت مقدس علمدار کربلا نیز صحنه هایی از عشق و دلدادگی جوانان مرزنشین این خطه را خلق کرد و در این آیین ها جوانان با حمل علم در جلوی دسته های زنجیرزن، عزاداران را در سطح خیابان های شهر همراهی کردند. 
امروز قصرشیرین یکسر شور حسینی بود و زینبی، همه آمده بودند تا عشق و ارادت خود را با حضور در دسته های عزاداری ابراز کنند و در این میان عده ای با پای برهنه تردد می کردند تا مرهمی باشد بر زخم هایی که از مصائب وارده بر خاندان امام حسین (ع) بر دل های سوخته شان نشسته است. 
جمعی از عزاداران نیز با برپایی ایستگاه های صلواتی و پخش نذورات از قبیل خرما، شیر، شربت و شله زرد از عزاداران و سوگواران حسینی پذیرایی کردند و برای برآورده شدن حوایج خود به باب الحوائج ابوالفضل العباس متوسل شدند.
همچنین سفره ابوالفضل العباس (ع) نیز در منازل بسیاری از مرزنشینان حاجتمند و بیمار نیز امروز گسترده است ضمن اینکه برخی نیز با پخت غذای نذری از سوگواران پذیرایی می کنند. 
عزاداران و سوگواران علمدار کربلا در قصرشیرین قرار است نماز ظهر و عصر را در روز تاسوعای حسینی به جماعت اقامه کنند. 
به گزارش ایرنا، مردم مومن و متدین شهرستان های سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز در روز تاسوعای حسینی و در سالروز شهادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) در قالب دسته های سینه زن و زنجیرزن و هیات های عزاداری، اندوه و تاثر خود را بر مظلومیت خاندان اهل بیت امام حسین (ع) ابراز داشتند و در عزای علمدار کربلا هم نوا با ناله های زینب (س) گریستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار