مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: طبق قانون اصناف ملزم به تهیه صندوق مکانیزه فروش هستند.
کد خبر: ۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷ 19 January 2015

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: طبق قانون اصناف ملزم به تهیه صندوق مکانیزه فروش هستند.

محمد خلیفه امروز به اینکه بر اساس ماده 121 قانون پنج ساله پنجم توسعه، به منظور شفافیت در مبادلات اقتصادی و تشخیص درآمدهای مؤدیان مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده برخی از اصناف ملزم به نصب صندوق مکانیزه فروش هستند، اظهار کرد: در مرحله اول 10 شغل ملزم به نصب صندوق مکانیزه فروش هستند و هزینه صندوق از درآمد مشمول مالیات مؤدیان کاسته خواهد شد.

وی افزود: مشاغلی که ملزم به نصب صندوق مکانیزه فروش هستند، چنانچه از این کار خودداری کنند از توافق مالیات 92 خارج شده و پرونده به صورت علی‌الرأس اقدام می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی تصریح کرد: فروشندگان تعمیرگاه‌های مجاز خودرو و انواع وسایل نقلیه سنگین و ماشین آلات راهسازی، کشاورزی و ساختمانی اعم از نمایندگی، عمده و خرده فروش، صاحبان تعمیرگاه‌های مجاز خودرو و انواع وسائط نقلیه سنگین و ماشین آلات راهسازی، کشاورزی و ساختمانی از جمله صنوف ملزم به نصب صندوق هستند.

وی ادامه داد: فروشندگان لوازم بهداشتی ساختمانی اعم از نمایندگی، عمده و خرده فروش، فروشندگان تزئینات ساختمان شامل موکت، کفپوش، انواع پرده، کاغذ دیواری، شومینه و کارهای تزئینی چوبی و فلزی اعم از نمایندگی، عمده و خرده فروش نیز باید به این کار اقدام کنند.

خلیفه خاطرنشان کرد: فروشندگان انواع تلفن ثابت و بی‌سیم، همراه و تجهیزات جانبی آن اعم از نمایندگی، عمده و خرده فروش، تولیدکنندگان و فروشندگان مبل، مصنوعات چوبی و فلزی و غیرفلزی اعم از اداری و خانگی شامل نمایندگی و یا خرده و عمده فروش نیز باید به نصب صندوق اقدام کنند.

وی با اشاره به این که فروشندگان فرش ماشینی، تابلو فرش، موکت و قالیچه ماشینی اعم از نمایندگی و یا عمده و خرده فروش شامل این قانون می‌شوند، گفت: فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی اعم از نمایندگی و یا خرده و عمده فروش و فروشندگان لوازم طبی بیمارستانی، آزمایشگاهی و دندانپزشکی و دندانسازی و انواع لوازم و تجهیزات پزشکی شامل نمایندگی عمده و خرده فروش نیز باید به نصب صندوق اقدام کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار