معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی سیاست را مقدس و از نان شب واجب‌تر دانست و گفت: باید وارد میدان شده تا ناخالصی‌ها را بزداییم چون این امر از اموری بوده که بیشترین تأثیر را در زندگی دارد همان‌گونه که امام علی (ع)، امام حسین (ع) و تمام ائمه معصوم ( ع) به خاطر ورود به جریان و حرکت سیاسی مسموم و شهید شدند.
کد خبر: ۳۰۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ 03 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، سید جواد حسینی یکشنبه‌شب در دیدار با اقشار مختلف مردم قوچان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان بابیان اینکه علم سیاست یکی از مقدس‌ترین علوم بشری است، اظهار داشت: سیاست و سیاستمداران بیشترین تأثیر را در زندگی و ابعاد مختلف آن دارند و هرکس که سیاست کاری داشته باشد بهترین فعالیت را انجام می‌دهد.

وی بابیان اینکه کسی که به امر سیاسی بپردازد، جریان سیاسی راه انداخته و در ستاد سیاسی فعالیت کند بهترین فعالیت بشری را انتخاب کرده است، گفت: کسی که به این‌ها کار نداشته باشد به همان میزان از درجه انسانیت ساقط است و این‌ها اصول اولیه علم سیاست است پس کسی که بگوید من سیاسی نیستم درواقع به زبانی می‌گوید من انسان نیستم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با اشاره به این موضوع که انسانی انسان است که به سیاست کار داشته باشد، عنوان کرد: باید دست کسانی که سیاست دولت را نقد عالمانه می‌کنند بوسید چون اصلاح امور مدنظر آن‌هاست و دست کسانی که حزب تشکیل می‌دهند تا در حساس‌ترین نقش زندگی نقش‌آفرینی کنند.

حسینی سیاست را مقدس و از نان شب واجب‌تر دانست و تأکید کرد: باید وارد میدان شده تا ناخالصی‌ها را بزداییم چون این امر از اموری بوده که بیشترین تأثیر را در زندگی دارد همان‌گونه که امام علی (ع)، امام حسین (ع) و تمام ائمه معصوم ( ع) به خاطر ورود به جریان و حرکت سیاسی مسموم و شهید شدند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) نیز بنای این انقلاب را بر اساس سیاست نهادینه کرد و نظام جامعه باید مبتنی بر برنامه ارائه شود، تصریح کرد: سال 1335 نخستین نظام مدیریتی برنامه‌ای میان‌مدت آغاز و پنج برنامه پیش از انقلاب نیز رقم خورد که همه آن‌ها با برون‌زایی به دنبال افزایش وابستگی و دیده نشدن فرصت‌ها بودند.

معاون استاندار خراسان رضوی بابیان این موضوع که پس از انقلاب در قانون اساس پیش‌بینی‌شده بود که نظام بر اساس برنامه باید کار خود را پیش ببرد، یادآور شد: برنامه‌ای دارای سه عنصر شناخت وضع موجود، ترسیم وضع مطلوب و انتخاب بهترین راه نگارش شد اما در شرایط جنگ نمی‌توان برنامه‌ای داشت چون وضعیت مطلوب نامشخص بود.

حسینی با یادآوری اینکه نخستین برنامه پنج‌ساله دولت در 11 بهمن سال 68 آغاز و هم‌اکنون در سرآغاز برنامه ششم قرارگرفته‌ایم، بیان کرد: هشت سال از آن برنامه با هیجان‌زدگی، شعارزدگی، عوام‌فریبی، حرکت‌های پوپولیستی، سطحی‌نگری، کمی گرایی، آرمان‌گرایی و قالب شدن افراط‌وتفریط مواجه و از بین رفت.

وی بابیان این مطلب که تمام برنامه‌های تدوین‌شده برای سند چشم‌انداز در آن هشت سال کنار گذاشته و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی که قرار بود ناظر این برنامه‌ها باشد حذف شد، گفت: مجلس شورای اسلامی به بهانه‌های مختلف نادیده انگاشته و نتیجه آن در اقتصاد کشور باسیاست‌های غلط به حاکم شدن بدترین شرایط ممکن با دارا بودن 800 میلیارد درآمد ختم شد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی، تورم، فرصت‌های شغلی و ... به اوج خود رسید، یادآور شد: اگر هر دولتی به‌غیراز آن دولت روی کار می‌آمد فضای اقتصادی کشور بهتر بود زیرا با هیجان تلویزیونی، ولخرجی‌های بی‌ضابطه، بی‌قاعده و غیرعقلانی روی کارآمد.

حسینی تأکید کرد: اگر هوشمندی مردم برای انتخاب دولتی خردمند و باتدبیر نبود و آن دولت استمرار پیدا می‌کرد امروز شرایط بدتر می‌شد و این حرف اقتصاددانان است.

وی با تأکید بر اینکه آن زمان قطعنامه‌های ظالمانه متفاوتی علیه ملت ایران در سازمان ملل و شورای حکام وضع شد، تبیین کرد: برخی می‌گویند جنگ را این مذاکرات هسته‌ای از سر ملت ایران دور نکرد بلکه مدافعین حرم، رزمندگان و ایثارگران آن را کوتاه کرده است.

معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که هرچه داریم از مدافعین حرم، شهدا و رزمندگان بوده و این متعلق به امروز نیست، تصریح کرد: سایه مقام معظم رهبری، قدرت دفاعی، معنوی و اعتقادی، دانش هسته‌ای و... از گذشته نیز وجود داشت اما هنر دولت این بود که با استفاده از این پشتوانه‌های استراتژیک در روابط بین‌المللی پرچم عزت و افتخار ایران اسلامی را برافراشت.

حسینی با بیان اینکه سه محور رویکرد اقتصاد مقاومتی، پیشروی و پیشتازی در علم و فناوری به همراه تعالی و مقاوم‌سازی فرهنگی در برنامه ششم توسعه دیده‌شده است، تأکید کرد: این دولت به دنبال آن است که سیاست را اخلاقی کند اما متأسفانه پیش‌ازاین دولت اخلاق را سیاسی کرده بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار