تاجگردون:
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت برنامه ششم توسعه متعلق به کل حکومت است و برنامه را باید مجلس تصویب کند. اما دولت می گوید که من اختیاراتم را خدشه پذیر نمی کنم .تکلیف این موضوع باید مشخص شود.
کد خبر: ۳۰۵۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 02 October 2016
برنامه تیتر امشب شبکه خبر با حضور آقایان غلامرضا تاج گردون و حمیدرضا حاج بابایی با موضوع بررسی برنامه ششم توسعه بر روی آنتن رفت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از پورتال مردمی دکتر تاجگردون،در حالیکه دولت مصمم است لایحه جدیدی برای برنامه ششم توسعه ارائه ندهد بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره ماهیت لایحه ارائه شده دولت اختلاف نظر دارند.
 تکلیف را روشن کنیم و تعارف را کنار بگذاریم
در این برنامه تاج گردون گفت: یک اختلاف برداشتی در اصل 106 قانون اساسی وجود دارد و روسای دولت ها یک برداشتی دارند و نوع نگاهشان به مجلس هم دو نوع نگاه است. بعضی دولت ها صریح می گویند که من برداشتم از اصل 106قانون اساسی این است که من مجری برنامه توسعه هستم، لذا لایحه ارائه می کنند تا مجوز را از مجلس بگیرند.

به نظر من، چون برنامه متعلق به کل حکومت است، برنامه را باید مجلس تصویب کند. اما دولت می گوید که من اختیاراتم را خدشه پذیر نمی کنم .این تکلیفش باید مشخص شود.

تاج گردون افزود: ما به عنوان قانون گذار برای برنامه یک قداستی قائل هستیم. تمامی پیشنهادهایی که در آینده در مجلس ارائه می شود، باید قابلیت تطابق با برنامه توسعه را داشته باشد. چون برنامه مجموعه ای از اهداف و زنجیره های بهم پیوسته است که هر کدام دنیایی دارد و اگر این را تصویب کنیم و در آینده یک خلأ در برنامه تدوین شده یا تصویب شده وجود داشته باشد هر دولتی می تواند کوچک ترین موضوع را بهانه قرار داده و این برنامه را اجرا نکند.

تاج گردون گفت: تا الان نظر ما این بوده که این برنامه نیست و دولت باید بپذیرد که در فرآیند اجرا این قضیه به مشکل می خورد و باید یک مسیر بینابینی انتخاب کند.
تکلیف را روشن کنیم و تعارف را کنار بگذاریم 
تکلیف را روشن کنیم و تعارف را کنار بگذاریم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار