در گفت و گوی ویژه خبری مطرح شد؛
صد سال است که روشنفکرها به غرب اعتماد کردند و باختند. در مشروطه به انگلیس اعتماد کردند و مشروطه را از دست دادند و در دوران ملی شدن صنعت نفت و مصدق فکر کردند از انگلیس ببرند و به آمریکا پیوند بزند. در زمان هاشمی، ایشان به من گفت رئیس جمهور ترکیه یک پیغامی از طرف آمریکایی ها آورده که این گروگان های آمریکایی ها را حزب الله آزاد کند و ایران در این زمینه کمک کند و ما جوری جبران می کنیم که باور نمی کنید...
کد خبر: ۲۹۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵ 18 September 2016
سرلشکر پاسدار محسن رضایی یکشنبه شب در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما حضور یافت و به بیان دیدگاه های خود در مورد ضرورت تقويت سازمان‌هاي نظامي کشور و اصول و اولويت‌هاي سپاه پاسداران در برهه کنونی می‌پردازد.

به گزارش «تابناک»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، امشب با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری بعد از اخبار 22:30 در شبکه دوم سیما، بررسي دکترين دفاعي جمهوري اسلامی، ضرورت تقويت سازمان‌هاي نظامي کشور و  اصول و اولويت‌هاي سپاه پاسداران در برهه کنونی را بررسی می‌کند.
 
تشریح دکترين دفاعی جمهوري اسلامی توسط سرلشکر محسن رضایی 
 مهم ترین فرازهای سخنان ایران بدین شرح است:
 
- امام سال ۶۴ در پیامی فرمودند ما باید بعد از جنگ بیشترین توجهمان به بازسازی نیروهای مسلح باشد و ضعف‌های خود را برطرف کنیم. ایجاد امنیت یک مساله عقلانی‌ست. ما امروز موشک‌هایمان را با یک‌دهم هزینه اوایل انقلاب تولید می‌کنیم. یکی از مولفه‌های امنیت ملی انسجام است. اینکه حرف‌های تفرقه افکنانه زده نشود. مثل اینکه کسی بگوید چه نیازی به نیروی دفاعی است و آن را لغو کنیم. این حرف‌ها را نباید بزنند. این حرف‌ها یا از سر اشتباه زده شده یا با جوسازی در زمین دشمن بازی کرده‌اند.
 
- آمریکایی‌ها دو بار قصد داشتند به ایران حمله کنند و در خاطراتشان نیز آمده است. اسرائیلی ها نیز دو سال پیش قصد حمله به ایران را داشتند که چند تن از اعضای کابینه اسرائیل استعفا دادند، بیرون آمدند و افشا کردند. رعب مهم ترین عاملی است که باعث بازدارندگی شده و این 60؛ 70 درصد امنیتی در ایران به وجود آمده، به خاطر رعب و بازدارندگی است. این بازدارندگی مانع از جنگ می‌شود. هرچه موشک‌های ما بردش بیشتر شود، جنگ کمتر اتفاق می‌افتد اما اگر ما مولفه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و دفاعی را نداشته باشیم، هر چند مدت به ما حمله می‌کنند. الان تمام اطراف ما در آشوب است. همین ترکیه نیز ناامن است اما امنیت پایدار در کشور وجود دارد.
 
- صد سال است که روشنفکرها به غرب اعتماد کردند و باختند. در مشروطه به انگلیس اعتماد کردند و مشروطه را از دست دادند و در دوران ملی شدن صنعت نفت و مصدق فکر کردند از انگلیس ببرند و به آمریکا پیوند بزند. در زمان هاشمی، ایشان به من گفت رئیس جمهور ترکیه یک پیغامی از طرف آمریکایی ها آورده که این گروگان های آمریکایی ها را حزب الله آزاد کند و ایران در این زمینه کمک کند و ما جوری جبران می کنیم که باور نمی کنید. من فرمانده سپاه بودم و با یک بدبختی حزب الله را راضی کردیم که این گروگان ها را تحویل دهند اما اتفاقی نیافتد. ما به آقای هاشمی گفتیم چه شد که گفته بودند ما یک کاری می کنیم که ایران باور نکند.
 
- الان بانک ها تحریم نیستند و سوئیفت باز است اما بانک ها با ایران کار نمیکنند. پولها را جابجا نمی‌کنند و به دلار تبدیل نمی‌کنند. وقتی از بانک ها می پرسیم، بانک های بین المللی پاسخ می‌دهند که آمریکایی ها به آنها گفتند مراقب باشیم و در واقع بانک ها ترسانده شده‌اند. آمریکایی‌ها روی کاخ چیزی نوشته‌اند و در عمل یک اتفاق دیگری رخ داده است. لذا توقعات از برجام بالا رفت اما به واسطه رفتار آمریکا، نتیجه مورد انتظار حاصل نشد.
 
 - هدف آمریکا از این وضعیت، خریدن وقت و تضعیف جبهه مقاومت است.
 
- هدف ایران از حضور در سوریه، حفظ امنیت منطقه است. امنیت در این منطقه به هم پیوسته است و امنیت سوریه، عراق، ایران و سایر کشورها به هم پیوسته است. ما کارهای مستشاری، بهداری و نظایر اینها در سوریه انجام می‌دهیم و به ارتش سوریه در زمینه آموزش کمک می‌کنیم.
 
 
این خبر تکمیل می‌شود 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار