قائم مقام وزیر کشور:
قائم مقام وزیر کشور گفت: برجام فقط بخشی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید است و نه همه آن.
کد خبر: ۲۹۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 14 September 2016
 محمدحسین مقیمی، در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه اظهارکرد: اولین اولویت دولت تدبیر و امید در طول سه ساله گذشته بحث تامین امنیت کشور بوده و هست و خوشبختانه طی این سه سال با تصمیم گیری‌های به موقع و قاطع نشان داده‌ایم که از امن‌ترین کشورهای دنیا هستیم.

وی افزود: امنیت ایران اسلامی در شرایطی به دست آمده که تمامی کشورهای همسایه و حتی اغلب کشورهای اروپایی با مشکلات عدیده امنیتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

مقیمی با بیان اینکه دولت به دنبال ایجاد نشاط سیاسی در کشور بوده و هست، گفت: دولت تدبیر و امید از روزی که کار خود را شروع کرده به احزاب و گروه های سیاسی اعلام کرده که در چارچوب قوانین و مقررات می توانند فعالیت خود را انجام دهند و ما اوج این نشاط سیاسی را در انتخابات هفتم اسفندماه 94 شاهد بودیم. 

معاون سیاسی وزارت کشور اظهارکرد: در انتخابات مجلس از همه گروه ها و طرز فکرها داوطلبانی را داشتیم و در همه مناطق کشور صدها جلسه سیاسی برگزار شد و همه توانستند حرف‌هایشان را بزنند و نشاط سیاسی بسیار وسیعی در سطح کشور حاکم شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در برگزاری این انتخابات بزرگ کوچکترین مسئله امنیتی رخ نداد، افزود: بیش از یک میلیون نفر در امر برگزاری انتخابات اسفند 94 دخیل بودند و در هیچ کجای کشور هیچ گونه مسئله امنیتی که بخواهد بر انتخابات اثر بگذارد، نداشتیم.

مقیمی در ادامه تصریح کرد: دولت در ارتباط با مشکلات اجتماعی مطالعات جدی را انجام داده است و وزارت کشور با استفاده از نیروهای نخبه دانشگاهی و حوزوی و خبرگان اجتماعی مطالعاتی را به ثمر رسانده که نتیجه آن در حضور مقام معظم رهبری هر شش ماه یکبار ارائه می شود و در مجلس شورای اسلامی، هیات دولت و شورای اداری استانها نیز ارائه می‌شود.

وی افزود: استان کرمانشاه نیز باید بر روی چهار معضل بزرگ اجتماعی یعنی موادمخدر و اعتیاد، طلاق، مسائل اخلاقی و حاشیه نشینی شهرها فعالیت مطالعاتی داشته باشد و گزارش خود را به وزارت کشور ارائه دهد.

معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد: در سطح کشور با معضلات اجتماعی بسیاری مواجه ایم که باید برای آنها وقت گذاشته شود تا در نهایت بتوانیم در راستای رفع آنها گام برداریم.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات اثربخش دولت در طول سه سال اخیر گفت: یکی از مهمترین بخش هایی که دولت تدبیر و امید در آن حرکات بسیار مهمی انجام داده بخش بهداشت و درمان است. به گونه ای که یازده میلیون نفر از مردم کشور که تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت فاقد هرگونه بیمه درمانی بودند، با اجرای این طرح در دولت تدبیر و امید بیمه شدند و این حرکت بسیار بسیار بزرگی است.

مقیمی تصریح کرد: سهم مردم در پرداخت هزینه های بیمارستانی در بخش دولتی تا قبل از اجرای این طرح حدود 70 درصد بود، اما با اجرای این طرح به هفت درصد در مناطق شهری و تنها سه درصد در بخش روستایی کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: در زمینه اقتصادی نیز دولت اقدامات اثربخشی را انجام داده و نرخ تورم 43 درصدی را به 9 درصد کاهش داده است و نرخ رشد اقتصادی کشور را از منفی 6.8 درصد به مثبت 4.4 درصد رسانده است.

مقیمی با بیان اینکه دولت موفق شده با وجود فشارهای بسیار جهت گیری سه مقوله رشد اقتصادی، تورم و بیکاری را اصلاح کند، گفت: جهت گیری چهارم که باید اصلاح شود عبور از رکورد است و ما در برنامه داریم که 7500 واحد صنعتی راکد کشور را فعال کنیم.

قائم مقام وزیر کشور تاکید کرد: امیدواریم امسال بتوانیم از رکود عبور کنیم.

این مقام مسئول در وزارت کشور گفت: در سال 94 برای اولین بار صادرات کشور از میزان وارداتش بیشتر شد و این یک اقدام بسیار درخور تحسین است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های حوزه بین الملل کشور و به ویژه مقوله برجام، گفت: دولت تدبیر و امید با کسب اجازه از مقام معظم رهبری مذاکرات هسته ای کشور را به وزارت خارجه محول کرد. 

مقیمی ادامه داد: هر روز که مذاکرات انجام می شد نتایج آن در شورای عالی امنیت ملی به بحث و تبادل نظر گذاشته می شد و می دیدیم که چگونه تمامی خواسته های ما در خلال این مذاکرات نفس گیر دست یافتنی شد.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: یکی از انتقادات وارده به دولت این است که می گویند دولت همه چیز خود را در مذاکرات گذاشت، در حالیکه اینگونه نبود و به غیر از مذاکرات همه بخشهای دیگر کشور داشتند کارهای خود را پیش می بردند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از برجام به ما می گفتند شما می توانید روزانه تا سقف یک میلیون بشکه نفت تولید کنید و با این ارز و با این شرایط و به این کشورها بفروشید، اما امروز روزانه دو نیم میلیون بشکه نفت به هرکسی که دلمان بخواهد و در قالب یک قیمت رقابتی به فروش می‌رسانیم.

مقیمی تصریح کرد: بدترین نوع فروش را به بهترین نوع فروش و در مقابل بدترین نوع خرید را به بهترین نوع خرید در بازار جهانی تبدیل کرده‌ایم.

قائم مقام وزیر کشور گفت: باید از این فرصت پیش آمده استفاده کرده و خود را برای یک جهش اقتصادی که در سایه اقتصاد مقاومتی شکل خواهد گرفت آماده کنیم و در این راه باید تمام تلاش و همت خود را برای حل مشکلات مردم صرف کنیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار