کد خبر: ۲۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶ 29 April 2015

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: اگر امروز شش قدرت بزرگ جهانی در برابر ایران قد خم کرده و حاضر به مذاکره شده‌اند، نشان دهنده عزت ایران اسلامی است که برگرفته از آموزه های نظام ظلم‌ستیز و رهبران بیدار ما است.

به گزارش خبرنگار ما ، علیرضا منادی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی امروز در همایش «سبک زندگی اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری» که در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: ملت ایران از تمامی اقوام در کلیات سبک زندگی با هم مشترک هستند و همان سبکی است که مورد تأکید مکتب تشیع و بزرگان دینی ما بوده است.

وی ادامه داد: تبریز این افتخار را دارد که جدا از موفقیت‌های خود در عرصه اقتصادی طی صد سال گذشته سه علامه امینی، طباطبایی و جعفری را در فضای خانواده های خود پرورانده و تقدیم اسلام و کشور کرده است، در واقع سه علامه تبریزی حاصل سبک زندگی اسلامی خانواده‌های آذربایجانی است.

منادی یادآور شد: تبریزی ها در خط مقدم تهاجم عظیم فرهنگی دشمنان قرار دارند، اروپا بعد از این‌که فهمید استثمار منفعت خوبی دارد؛ حمله را آغاز کرد و همواره دروازه حمله فرهنگی غرب به ایران، آذربایجان بوده است، آذربایجان در کنار این‌که همواره در خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی قرار داشته، همیشه بهترین بهره ها را از فرصت های ناب برده است و نخستین‌ها را در دل خود خلق کرده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به نقش مردم تبریز در جریان نهضت مشروطه خاطرنشان کرد: دموکراسی در ایران تمام قد مدیون آذربایجان است، آذربایجانی ها از زمان مظفرالدین شاه در برابر ظلم ایستادند، سختی ها کشیدند اما زیر بار زور ظالم نرفتند و در همان دوران ستارخان و باقرخان سردار و سالار ملی که در بطن خانواده تبریز پرورش یافته بودند، به پا خاسته و قیام کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 5+1 اظهار داشت: اگر امروز شش قدرت بزرگ جهانی در برابر ایران قد خم کرده و حاضر به مذاکره شده اند تحقق آیه «ان العزه لله» است، نشان دهنده عزت ملت ایران است که برگرفته از آموزه های نظام ظلم‌ستیز و رهبران بیدار ماست.

منادی گفت: امام خمینی(ره) با عنایت بر آیه «ان العزه لله» هموراه می‌گفتند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و همان گونه هم شد و می بینیم که هم اکنون به گفته رهبری آمریکا جرأت تعرض به خاک ایران را پیدا نمی کند، چرا که اگر می توانست مدت ها پیش اقدام به حمله کرده بود.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 18 ماه مذاکره عزت‌مندانه در برابر قدرت های جهانی انجام داده ایم و امتیازات زیادی از آنان گرفته ایم هر چند برخی افراد در این باره انتقادهایی دارند، اما بنده که خود به طور کامل در جریان مذاکرات هستم، می گویم که برخی انتقادات وارد نیست.

وی در ادامه با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری همایش «سبک زندگی اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری» با بیان این‌که توجه به سبک زندگی دینی جامعه را از مصرف‌گرایی صرف نجات داده و به سمت تولید سوق می‌دهد، گفت: امروزه سیل عظیمی از شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای هدایت شده از غرب، فرهنگ ایرانی اسلامی را سم‌پاشی می‌کند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :