معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه استقلال قاضی با مشورت کردن مغایرتی ندارد، گفت: قضات باید با تمام انرژی در رساندن حق به حق‌دار تلاش کنند.
کد خبر: ۲۹۲۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱ 07 September 2016
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دادگستری ایلام با اشاره به اینکه خوشحالم که در جمع مردم ایلام که بوی عتبات عالیات به استشمام می‌رسد و محل تردد میلیون‌ها زائر هست، حضور پیدا کرده‌ام، اظهار کرد: فعالیت در عرصه قضا امری بسیار خطیر و حساس است و استیفای حق مظلوم از ظالم بسیار سخت و دشوار است و اگر بتوانیم در این راستا گام برداریم، ضمن کسب رضایت‌مندی مردم و به‌ویژه مستضعفان در نزد خداوند متعال نیز مأجور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه وظیفه‌ ما در دستگاه قضا پرمسئولیت و حساس است و اگر بر اساس میزان خطرپذیری اجر دهند بالاترین پاداش به قضات داده خواهد شد، افزود: از کمبود قاضی، کادر اداری، تجهیزات، مسکن و ساختمان‌های اداری بی‌اطلاع نیستم، اما با وجود این کمبودها قضات به‌خوبی کار خود را انجام داده‌اند.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه در نظام اسلامی کار سخت و پرمسئولیتی بر دوش قضات است و گرفتن حق مظلوم از ظالم کار آسانی نیست، تصریح کرد: کسانی که به دادگستری مراجعه می‌کنند به طور طبیعی یکی حاکم و دیگر محکوم بیرون می‌رود و همین موضوع سختی کار قضات را سخت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه شناخت از کار قضایی و قوانین قطعاً در ایجاد رضایت‌مندی مردم تاثیرگذار است، تصریح کرد: در هر صورت قضات باید با تمام انرژی در رساندن حق به حق‌دار تلاش کنند.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: امروز تمام سلطه و شیاطین بزرگ آمریکا در مقابل تمام اسلام ناب قرار گرفته و با به راه انداختن جنگ‌های نیابتی سعی در جلوگیری از گسترش پیام انقلاب اسلامی دارد.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه همه باید آگاهی پیدا کنند که دشمن برای نابودی اسلام ناب چه تلاش‌های گسترده‌ای می‌کند، افزود: امروز یکی از مسائل مهم شناخت زمان خود است و اگر شناخت کافی از زمان خود داشته باشیم می‌توانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه دشمن با به راه انداختن جنگ نرم دین مردم را نشانه گرفته است؛ چراکه می‌داند اگر ولایت مداری را از مردم بگیرد می‌تواند به اهداف شوم خود برسد، خاطرنشان کرد: دشمن تاکنون از همه حربه‌ها برای ضربه زدن به انقلاب استفاده کرده و هم‌اکنون دین مردم را نشانه رفته است که باید مراقبت جدی این زمینه صورت بگیرد.

محسنی‌اژه‌ای گفت: از سال 57 به بعد تحریم‌های نظام سلطه علیه انقلاب آغاز شد و با وجود همه‌ مشکلات امروز ایران اسلامی مستقل است، البته دشمن به دنبال گرفتن روحیه جهادی، ایثار و ازخودگذشتگی و ظلم‌ستیزی و روحیه انقلابی است که موفق نشده و نخواهد شد.

وی با تأکید بر حفظ روحیه انقلابی و وحدت در کشور خاطرنشان کرد: امروز دشمن از دلارهای برخی کشور بخصوص آل سعود خبیث برای تحریک منافقین علیه ایران اسلامی استفاده می‌کند و تلاش دارد ناامنی در داخل کشور به راه بیندارد و جوانان ما را از انقلابی‌گری تهی کند.

محسنی‌اژه‌ای خطاب به غرب گفت: شما چکاره هستید که می‌گویید هر چه ما می‌گوییم حقوق بشر است. حقوق بشر باید بر اساس دین مبین اسلام و انسانیت باشد که در ایران اسلامی رعایت می‌شود.

وی ادامه داد: رضایت‌مندی مردم مطالبه مقام معظم رهبری از دستگاه قضایی است و دستگاه قضا در این راستا حرکت می‌کند.

محسنی‌اژه‌ای گفت: آمار ورودی پرونده‌های استان نسبت به جمعیت زیاد است، اما از طرف دیگر موجودی اجرای احکام بسیار پایین است و این نشان می‌دهد مردم استان به دستگاه قضایی اعتماد دارند و با طرح دعوا در دادگستری مطالبه حق خود می‌کنند، بعد از رسیدگی رضایت می‌دهند و پرونده بدون صدور حکم مختومه می‌شود.

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه قضات و کارکنان دستگاه قضایی باید در حفظ اسرار مردم بکوشند و تا حکمی قطعی نشده از اعلام آن خودداری کنند، تصریح کرد: استقلال قاضی با مشورت کردن مغایرتی ندارد و قضات باید مشورت کنند تا به نتیجه بهتری برسند.

وی با بیان اینکه مسئولان قضایی باید با کارکنان زیرمجموعه خود از نزدیک ارتباط داشته باشند، اظهار کرد: قضات نظارت مستقیم بر عملکردها داشته باشند و با مسئولان اجرایی استان در حل مشکلات مردم همکاری و همفکری کنند.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: دشمنان این نظام الهی از تمامی توان و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود برای از بین بردن روحیه انقلابی و جهادی و حمایت از مظلوم ملت ایران استفاده می‌کنند و تا زمانی که بتوانیم این روحیه را در بین ملت و مسئولان حفظ و تقویت کنیم، گزندی از سوی استکبار جهانی این انقلاب را تهدید نمی‌کند.

معاون اول قوه قضاییه در پایان از خدمات 12 ساله‌ «فارس نوری» نوری تقدیر و «محمد رزم» را به عنوان رییس کل دادگستری ایلام معارفه کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار