معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان مرکزی؛
تابناک: معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان مرکزی در آغاز هفته ازدواج گفت: رسانه ها نقش بسیار کلیدی در رواج فرهنگ ازدواج آسان در سطح جامعه بر عهده دارند و با کمک از توان رسانه ها می توان نسبت به آگاه کردن جامعه و کاهش نرخ طلاق مبادرت ورزید.
کد خبر: ۲۹۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 04 September 2016

به گزارش تابناک از استان مرکزی، مرتضی امیدی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان مرکزی همزمان با آغاز هفته ازدواج در نشست تخصصی اساتید و مشاورین حوزه ازدواج با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن اجتماعات اداره ورزش و جوانان استان مرکزی برگزار شد با بیان اینکه سالروز پيوند یگانه زوج معصوم آفرینش و سرچشمه جوشش حقیقت و ولایت در جهان حضرت علي (عليه السلام) و حضرت زهرا (سلام الله عليها) روز ازدواج جوانان نامگذاری شده است گفت: پیمان زناشــویى، پیمانى مقدس و خدایى اســت که دل‌ها و قلب‌ها را به یکدیگــر پیوند می‌دهدو خانواده مهم‌ترین واحد اجتماعى هر جامعه اســت که با بســتن پیمان زناشویى بین زن و مرد به وجود می‌آید.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان مرکزی ادامه داد: ازدواج آسان و به دور از تجملات و تعيين مهريه هاي مناسب، پايداري در زندگي مشترک را به همراه خواهد داشت

امیدی به برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی در شهرستان های استان مرکزی با موضوع ازدواج اشاره کرد و افزود: جشن بزرگ ازدواج و تشکیل خانواده موفق 15 شهریور ماه در سالن ستارگان اراک برگزار می شود.

وی خانواده، مذهب، شخصیت، سطح اقتصادی خانواده ها و سطح فرهنگی را مولفه های اصلی یک ازدواج پایدار موفق خواند و تصریک کرد: ازدواج آگاهانه باعث مي شود که جوانان در زندگي مشترک مشکلات را تحمل کرده و با آگاهي به راحتي همه مسائل را حل کنند.

امیدی افزود: ازدواج بهنگام زماني اتفاق مي افتد که فرهنگ مدگرايي، چشم و هم چشمي و هزينه هاي بالاي مراسم وجود نداشته باشد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان مرکزی هدف از برگزاری این نشست را آگاه سازی جوانان برای انتخاب الگوی صحیح ازدواج برای شکل گیری یک پیوند پایدار بیان و خاطر نشان کرد: رسانه ها نقش بسیار کلیدی در رواج فرهنگ ازدواج آسان در سطح جامعه بر عهده دارند و با کمک از توان رسانه ها می توان نسبت به آگاه کردن جامعه و کاهش نرخ طلاق مبادرت ورزید.

امیدی جوانان ایران اسلامی را در کانون توجهات دشمن و جنگ نرم دانست که سرمایه گذاری های کلان برای کاهش میل جوانان به ازدواج صورت می گیرد و گفت: مسئولان و دولتمردان باید با فراهم کردن زمینه ها و بسترهای لازم برای ازدواج با ایجاد طرح های تشویقی جوانان را به سمت تشکیل خانواده سوق دهند.

وی با بیان اینکه مشاوره های قبل از ازدواج می تواند نقش موثری در یک انتخاب صحیح داشته باشد اظهار کرد: در شهرستان های کمیجان و آشتیان در حوزه ازدواج دو سازمان مردم نهاد به طور تخصصی مشغول به فعالیت هستند و در اراک نیز چندین درخواست را برای ثبت سازمان مردم نهاد در این حوزه دریافت کرده ایم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان مرکزی شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را فرصتی مناسب برای افزایش آگاهی جامعه در امر ازدواج آسان و پایدار تلقی و خاطر نشان کرد: مجمع خیرین ازدواج استان مرکزی، تجلیل از زوج های جوان و تسهیل و تسریع در پرداخت وام ازدواج به جوانان از جمله اقدامات موثر در افزایش میل جوانان به ازدواج است.

امیدی نقش خانواده ها را در شکل گیری ازدواج آسان بسیار پر رنگ ذکر کرد و گفت: ایام هفته ازدواج که از 13 شهریور ماه آغاز شده است به ترتیب جوانان، ازدواج، توانمند سازی مهارتهای اقتصادی؛ جوانان، ازدواج، توانمند سازی مهارتهای زندگی؛ جوانان، ازدواج، توانمند سازی مدیریت خانواده؛ جوانان، ازدواج، فرزندآوری؛ جوانان، ازدواج، توانمند سازی سمن های عرصه ازدواج؛ جوانان، ازدواج، سواد رسانه ای و جوانان، ازدواج، توانمند سازی معنوی و دینی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار