دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: تکفیری و داعشی ننگی برای جامعه مسلمین هستند زیرا در اسلام هیچ‌گاه چنین رفتارهایی وجود نداشته است.
کد خبر: ۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳ 04 February 2015

به گزارش فارس از شیراز، آیت‌الله محسن اراکی افزود: مشخصه اصلی امت توحید، وحدت است و امتی امت توحیدی محسوب می‌شود که واحد باشد.

وی با بیان اینکه هویت جمعی امت اسلام بر مبنای وحدت تعریف می‌شود، افزود: شرک با تفرقه تلازم دارد و وجود شرک نشان‌دهنده تفرقه در جامعه است.

آیت‌الله اراکی ادامه داد: فریضه وحدت از همه فرایض مهم‌تر بوده و حفظ آن مقدم بر فرایض است و اگر دوستدار واقعی محمد(ص) هستیم مهم‌ترین بحث در این زمینه وحدت است.

این عالم برجسته یادآور شد: هویت جمعی ما هویت محمدی است و آنچه باعث پیوند بین امت اسلام می‌شود محبت و خوبی است.

آیت‌الله اراکی تصریح کرد: آنچه دشمنان به دنبال ایجاد آن هستند، دشمنی در میان شیعه و سنی است بنابراین باید مراقب این‌گونه حرکت‌ها باشیم.

پیامبر (ص) با کفار حربی و اسرا به‌مانند تکفیریان رفتار نمی‌کردند.

در ادامه این مراسم نیز مفتی اهل سنت فارس نیز گفت: امر به وحدت و نهی از تفرقه مستلزم اتحاد است و امروز که در جهان اسلام فتنه‌ها و شبهاتی وجود دارد و مسلمانان به دست ایادی ضد اسلام که به نام اسلام عمل می‌کنند مورد حمله قرار گرفته‌اند، ضرورت این وحدت بیشتر احساس می‌شود.

عبدالعزیز قاضی‌زاده افزود: تکفیری و داعشی ننگی برای جامعه مسلمین هستند و در اسلام هیچ‌گاه چنین رفتارهایی وجود نداشته و حتی به کفار حربی و غیرمسلمانان با شروطی از قبیل دریافت جزیه و ... اجازه زندگی می‌داده‌اند.

وی ادامه داد: اسلام وظیفه دارد با دریافت دیه از اهل ذمه حمایت کند.

قاضی‌زاده اضافه کرد: فتنه‌گری و ایجاد شبهات از جانب دشمنان تنها برای ایجاد دشمنی و دودستگی است.

وی یادآور شد: آنچه باید مدنظر قرار داده شود تبیین مسائل و اتفاقات روز دنیا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار