سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی تاکید کرد؛
سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی تاکید کرد که دانشگاه پیام نور استان مرکزی پرجمعیت ترین دانشگاه در سطح استان است که برای رفع نیازهای مرکز اراک خود در پروژه‌های عمرانی نیازمند 250 میلیون تومان است.
کد خبر: ۲۸۰۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 19 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، سهراب عسگری سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با اشاره به مزیت‌های تحصیل در دانشگاه پیام نور و جایگاه این دانشگاه در کشور اظهار داشت: دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های موفق در جذب دانشجو است و همچنین این دانشگاه بزرگترین دانشگاه نیمه دولتی محسوب می‌شود.

وی افزود: دانشگاه پیام نور در خاورمیانه بزرگترین دانشگاه است که بیش از 4 هزار هیئت علمی دارد و همچنین در تمام استان‌های کشور دانشگاه پیام نور وجود دارد.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی با اشاره به تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور گفت: برخلاف کاهش رشد جمعیت و در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها جمعیت این دانشگاه تغیرات چشمگیری نداشته و همچنان از پتانسیل‌های زیادی برخوردار است.

عسگری تصریح کرد: مبنی کار در دانشگاه پیام نور را بر اساس آیین نامه‌های اساسی دانشگاه‌ها گذاشتیم تا نقش مشارکتی دانشجو هم درنظر گرفته شود.

وی با اشاره به پذیرش دانشجویان دانشگاه پیام نور در مقاطع تحصیلی بالاتر از کارشناسی گفت: پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها نتیجه بهتری دارد و تعداد پذیرفته شدگان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه بیشتر از سایر دانشگاه‌های دیگر است.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور هر روز مجموعه خود را ارزیابی می‌کند و برنامه‌های جدیدی به منظور بهتر شدن فعالیت‌های تحصیلی و فرهنگی را درنظر دارد.

عسگری با اشاره به افتخارات کسب شده توسط دانشگاه پیام نور استان مرکزی گفت: دانشگاه پیام نور استان مرکزی تنها دانشگاهی است که دارای کیفیت ISO بر اساس ارزیابی‌های انجام شده است، دانشگاه پیام نور توانسته است نشان ISO 9001 را کسب کند.

وی ادامه داد: در دانشگاه پیام نور استان مرکزی 2 مجله برتر در زمینه پژوهشی به نام‌های فصل نامه پژوهش‌های رشد و توسعه اقتصادی و مجله رشد و توسعه اقتصادی روستایی و کشاورزی داریم.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی با اشاره به ارزیابی دستگاه‌های دولتی در زمینه عفاف و حجاب گفت: دانشگاه پیام نور استان مرکزی در زمینه عفاف و حجاب در سال 1392 با توجه به ارزیابی‌های انجام شده در بین تمام دستگاه‌های اجرایی توانسته است رتبه اول را کسب کند.

عسگری خاطرنشان کرد: در 12 مرکز و واحد دانشگاه پیام نور استان مرکزی بیش از 15 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داریم، همچنین دانشگاه پیام نور از نظر جنسیتی بیش از 74 درصد دانشجویانش را دانشجویان دختر تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های پیام نور استان مرکزی گفت: تعداد هزار و 265 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد در 4 مرکز دانشگاه پیام نور در حال تحصیل هستند که این 4 مرکز شامل مراکز اراک، خمین، دلیجان و ساوه هست.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی تصریح کرد: در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های پیام نور استان مرکزی تعداد 11 رشته و تعداد 17 رشته-گرایش داریم.

عسگری با اشاره به جزئیات رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های پیام نور استان مرکزی گفت: تعداد 16 رشته-محل در مقطع کارناسی ارشد و تعداد 30 رشته-گرایش داریم و همچنین 75 رشته در مقطع کارشناسی و 102 رشته-گرایش در این مقطع داریم.

وی افزود: تعداد 15 هزار و 798 دانشجو در دانشگاه پیام نور استان مرکزی داریم که از این جهت پرجمعیت ترین دانشگاه استان هستیم و همین امر دانشگاه پیام نور مرکز اراک را به یکی از قوی ترین و پرجمعیت ترین دانشگاه‌ها تبدیل کرده است.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی با اشاره به اولویت‌های کاری خود در دانشگاه پیام نور گفت: یکی از اولویت‌های کاری من تکمیل سوله نیمه ساخته در مرکز اراک به منظور تکمیل آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها در این مرکز است.

عسگری تاکید کرد: دانشگاه پیام نور مرکز اراک مبلغ 250 میلیون تومان به منظور تکمیل پروژه‌های عمرانی این دانشگاه نیاز دارد که امیدوار است با رایزنی‌هایی که با مراجع بالاتر انجام داده است بتواند این مبلغ را تامین کند.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های تحصیل در این دانشگاه گفت: یکی از ویژگی‌های دانشگاه پیام نور ثبت نام بر اساس وابق تحصیلی است که همین امر موجب شده است دانشجویان بتوانند همزمان در 2 رشته تحصیل کنند.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان مرکزی خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌های پیام نور استان مرکزی تعداد 4 شرکت دانش بنیان داریم که 3 تا از این شرکت‌ها از طریق اعضاء هیئت علمی‌های این دانشگاه در پارک علم و فناوری ثبت و مستقر شده است.

لازم به ذکر است که تعداد 103 عضو علمی در سطح استان در 4 مقطع دانشیار، استادیار، مربی و دستیار در دانشگاه پیام نور استان مرکزی در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار