مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان:
حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان افزود: اختتامیه دومین جشنواره فیلم کوتاه «طنین مسجد» همزمان با روز جهانی مسجد در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‎شود.
کد خبر: ۲۸۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ 18 August 2016
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از برگزاری دومین جشنواره فیلم کوتاه «طنین مسجد» در این استان در تازیخ ٢٩ مردادماه جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان افزود: اختتامیه دومین جشنواره فیلم کوتاه «طنین مسجد» همزمان با روز جهانی مسجد در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‎شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره با حمایت ستاد عالی نظارت بر کانون‎های فرهنگی مساجد و اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‎شود، تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج و گسترش سبک ایرانی- اسلامی در جامعه با بهره‎مندی از ابزار هنر هفتم است.

فضیلت با بیان اینکه دین اسلام کامل‎ترین دین است، ابراز کرد: دین اسلام کامل‎ترین دین و مسجد آن کامل‎ترین معبد محسوب می‎شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در خصوص عملکردهای مسجد، اذعان کرد: یکی از عملکردهای مسجد در صدر اسلام عبادت بود و کاردکردهای دیگری از جمله پارلمان محلی، شورای شهر در آن مکان مقدس برگزار می‎شد.

وی ادامه داد: تصمیم‎سازی در شورا برای زندگی مردم، تبدیل به اتاق جنگ و فرماندهی، تشکیلات حمایت از قشر آسیب‎دیده و گاهی اوقات به یک درمانگاه برای درمان زخمی‌ها و گاهی نیز کارکرد آموزشی صورت می‎گرفت.

فضیلت با اشاره به اینکه کانون‎های وزارت ارشاد این سیاست را دارد که مسجد کارکردهای چندگانه خودش را پیدا کند، ابراز کرد: امروزه کانون‎ها با همین سیاست‎ها راه‎اندازی شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان درخصوص ویژگی‎های جشنواره ملی طنین، یادآور شد: از ویژگی‎های این جشنواره می‎توان به ملی بودن، مسجدی بودن و مرتبط بودن با موضوعات مرتبط با مساجد اشاره کرد.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‎های این جشنواره، صاحبان آثار و هنرمندان هستند که اغلب آثار این جشنواره افراد جوان هستند و ذهن صاحبان آثار با موضوعی ملکوتی درگیر می‎شود و همچنین این جشنواره در حیطه و حوزه هنر سینما شکل می‎گیرد.

فضیلت با اشاره به اینکه در این جشنواره قرار است با استفاده از ابزار هنر هفتم و یا سینما به مضامین و محتواهای دینی پرداخته شود، افزود: در دنیایی که بعضی از جریانات افراطی به دنبال القای این تفکر نادرست هستند که اسلام با هنر و سینما مناسبتی ندارد و یا مخالف است پاسخ عملی محکمی به القای شیطانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه ٨٧٢ اثر از ٢٩ استان به دبیرخانه جشنواره رسیده است، گفت: از این تعداد ٥٠٧ اثر در قالب فیلم کوتاه داستانی، فیلم کوتاه مستند، فیلم انیمیشن(پویانمایی) و نماهنگ و ٣٦٥ فیلمنامه  بوده است.

وی با اشاره به اینکه ٨٧٢ اثر سینمایی یک رکورد محسوب می‎شود، یادآور شد: ٣٦٥ اثر در قالب فیلمنامه در این جشنواره رسیده است.

فضیلت تصریح کرد: یکی از اهداف مهم جشنواره این است که اعضای کانون‎های فرهنگی هنری مساجد کشور به حوزه فعالیت‎های سینمایی بویژه فیلم وارد شوند و از این ابزار سینما به عنوان هنر هفتم در راستای توسعه مفاهیم دینی بهر‌ه‌مند شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از ارسال ٢٥٥   اثر به جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد خبر داد و خاطرنشان کرد: حدود ٣٠ درصد آثار توسط اعضای کانون‎‎های فرهنگی هنری مساجد تولید شده و به دبیرخانه ارسال شده است.

دومین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد ٢٩ مردادماه افتتاح می شود و به مدت سه روز نیز ادامه خواهد داشت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار