نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: باید به جایگاه محیط‌بانان توجه ویژه‌ای داشت زیرا تأثیرگذاری محیط‌بانان کشور درگرو پررنگ شدن جایگاه آن‌ها است.
کد خبر: ۲۷۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 15 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، غلامعلی نعیم‌آبادی دقایقی پیش در بزرگداشت روز محیط بان که با حضور خانواده‌های شهدای محیط بان استان هرمزگان و فارس و مسئولین استانی صبح امروز در بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ حلقه مفقوده‌ای است که ما در بخش‌های مختلف با آن روبه‌رو هستیم؛ اگر مباحث فرهنگی را در کشور پررنگ کنیم مشکلاتمان حل می‌شود و یا به حداقل می‌رسد.
 
وی بابیان اینکه باید کار فرهنگی درزمینهٔ های مختلف در کشور زیاد شود، افزود: ساخت‌وساز کنار دریا، قانون‌شکنی در روز روشن است و باید در این خصوص اقدامات قانونی انجام شود چون این ساخت‌وسازها جلوی دید مردم نسبت به دریا را گرفته است.
 
آیت‌الله نعیم‌آبادی عنوان کرد: محیط‌بانان امانت‌دار محیط‌زیست هستند و در این خصوص باید محکم وارد عمل شوند.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان اضافه کرد: حفاظت از طبیعت بر اساس اصل پنجاهم قانون اساسی وظیفه همگانی بوده است و همه باید در حفظ آن کوشا باشند.
 
وی با اشاره به اینکه به‌طورکلی طبیعت اعم از دریا، جنگل، حیات‌وحش مالکیت شخصی را نمی‌شناسد، تصریح کرد: بلکه آن‌ها مواهب الهی هستند که برای آسایش و رفاه و استفاده بهینه برای افراد یک جامعه به وجود آمده است که این فرآیند به‌مانند زنجیره‌ای پیوسته است که فقدان یکی از آن‌ها تأثیرات نامطلوبی را به اکوسیستم زنده می‌گذارد و نسبت محیط بان با این زنجیره  یک حلقه‌ی ناگسستنی از طبیعت است.  
 
آیت‌الله نعیم‌آبادی به شهادت سه محیط بان در استان‌های هرمزگان و فارس اشاره کرد و گفت: این محیط بانان مظلوم که برای پاسداری از طبیعت و محیط‌زیست کشورمان در تلاش بودند، از سوی افرادی قانون‌شکن کشته شدند .
 
امام‌جمعه بندرعباس تأکید کرد: رعایت و پایبندی به قانون از طرف مردم از وقوع چنین حوادث تلخ و ناگواری پیشگیری می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد :طبیعت بدون حیات‌وحش به‌مانند یک زمین بایر و بی‌برکت است و طبیعت بدون محیط بان مانند جسم بدون روح می‌ماند زیرا اوست که در سرما و گرما و با تمامی مشقات از طبیعت محافظت می‌کند و تمامی دستگاه‌های اجرائی بایستی ضمن رعایت قوانین و مقررات در حفظ محیط‌زیست با اداره کل محیط‌زیست و محیط بانان همکاری کنند .
 
آیت‌الله نعیم‌آبادی در پایان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کردند هر کاری که انجام می‌شود باید با رعایت محیط‌زیست باشد، بیان کرد: از محیط‌زیست و مردم انتظار می‌رود که نگذارند فضایی که محیط‌زیست را تهدید می‌کند، شروع به کار کند و اگر شکل گرفت جلوی آن را بگیرند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار