کد خبر: ۲۷۸۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲ 15 August 2016


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت با توجه به اهمیت حضور سازمان های مردم نهاد و غیردولتی در استان البرز، موانع ثبت تشکل های غیردولتی برداشته می شود.

به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی روز دوشنبه درنشست توسعه مشارکت های سازمان های مردم نهاد البرز، افزود: تشکل هایی که موضوعات ویژه از جمله مواد مخدر را پیگیری می کنند، مورد حمایت جدی قرار می گیرند.

حقیقی اظهار کرد: امروز درتلاش هستیم تا با ایجاد اتاق های فکر که یکی از این اتاق ها با حضور نمایندگانی از سازمان های مردم نهاد شکل خواهد گرفت، گام های موثری را در راستای حل مشکلات البرز برداریم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه عملکرد دستگاه های اجرایی باید با فعالیت های میدانی برای مردم نمود یابد، گفت: دراین زمینه بهره گیری هرچه بیشتر از ظرفیت سازمان های مردم نهاد نیز ضروری است.

معاون استاندار البرز ادامه داد: باید با توانمندسازی هرچه بیشتر سمن ها همراه با فعالیت های پژوهشی، در زمینه حل مشکلات درحوزه های مختلف گام های اساسی برداشت.

وی خاطرنشان کرد: نهادهای مدنی به دو دلیل عمده ایجاد شده نخست فعالیت های سیاسی و اقتصادی و دیگر فرهیخته و خوش فکر بودن آنها است.

حقیقی گفت: سمن ها جمعی از مردم خوش فکر هستند که برای کمک به همنوع گردهم آمده اند بنابراین باید از ایده این جمع ها هرچه بیشتر بهره ببریم.

وی یاد آورشد: در زمینه مواد مخدر که امروز دارای پیچیدگی های بسیاری در دنیا بوده به طوری که سازمان ملل متحد آن را از جرم های سازمان یافته تلقی می کند، نیز باید اقدامات اساسی صورت گیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز افزود: براساس گزارش ها مواد مخدر با چرخش مالی بالا به یکی از تهدیدهای بشریت در دنیا تبدیل شده که انگیزه های بسیاری را دراین زمینه تحریک می کند.

وی گفت: تبدیل جایگاه این مواد از سنتی به صنعتی با قیمت پایین همراه با کاهش سن مصرف و رسیدن این سن به 21 سال، دقت و حساسیت بیشتری را می طلبد.

حقیقی اضافه کرد: با توجه به حجم بالای توزیع مواد مخدر امروز باید در داخل کشور ایده های نوینی را برای مبارزه با آن داشت و مبارزه دراین زمینه صرف نیروی انتظامی نیست بلکه همه آحاد جامعه باید تلاش کنند که دراین راستا می توان با بهره گیری از ظرفیت سمن ها و تکیه بر گروه های مذهبی بویژه روحانیت گام های سازنده ای برداشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار