مراسمی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین حجت الاسلام محسن رشوندی به عنوان امام ‌جمعه جدید محمودآباد نمونه معرفی شد.
کد خبر: ۲۷۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷ 05 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه محمود آباد که روز جمعه برگزار شد، با تبریک دهه کرامت و تأکید بر اینکه نماز جمعه جایگاه ویژه ای دارد، اظهار کرد: نماز جمعه به عنوان فریضه عبادی و دینی فرصت ارزشمندی برای توده‌های مردم، مسئولان و روحانیت برای اعتلا و رشد جامعه است.

وی تصریح کرد: ائمه جمعه با تغییر دولت‌ها که مقتضای زندگی اجتماعی است همواره پیگیر رسالت‌های دینی و الهی هستند و در این مسیر وظیفه خود را به درستی ایفا کرده و خللی در مسیر خدمتی خود ایجاد نمی‌کنند.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به فرمایش رهبری که نماز جمعه قرارگاه ایمانی، بصیرتی و فرهنگی است، بیان کرد: رهبری به این خاطر قرارگاه را یک اصطلاح نظامی معرفی کرده‌اند که می‌خواهند تأکید کنند که اهمیت جنگ فرهنگی کمتر از جنگ نظامی و سخت نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: روزمرگی می تواند به جایگاه نماز جمعه آسیب وارد کند لذا باید در این کار مهم و دینی از گرفتار شدن به مشکل روزمرگی دوری کنیم.

وی گفت: اقامه نماز موضوع مهمی است که باید مورد توجه مسئولان و همه اقشار مختلف مردم قرار گیرد زیرا کسی که نماز می‌خواند می‌تواند دروغ بگوید، ظلم کند، رشوه بگیرد و هر ظلم دیگری را مرتکب شود اما کسی که اقامه کننده نماز است از تمام خطاهای عمدی به دور است.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: خدای متعال هیچگاه نگفته نماز بخوانید، بلکه همواره تأکید کرده نماز را اقامه کنید؛ زمانی که نماز اقامه می‌شود فحشا و منکر از جامعه دور شده و نماز جمعه مرکز تحقق این معنا و رسیدن به این هدف دینی و الهی است.

نماز جمعه عامل وحدت است

امام ‌جمعه قزوین با بیان اینکه اگر به نماز جمعه باور نداشته باشیم از طرح ایمانی و دینی عقب خواهیم ماند، گفت: نماز جمعه پایگاه انسجامِ وحدتِ توحیدی است و اگر این امر مهم محقق شود به اهداف ایمانی و دینی دست پیدا می‌کنیم؛ بنابراین لازم است نماز جمعه مبنای وحدت قرار گیرد.

وی یادآورشد: باید تلاش کنیم که به وحدت توحیدی برسیم و بدانیم وحدتی دارای احترام و ارزش است که مبتنی بر توحید باشد و هر وحدتی که توحیدی نباشد به جوامع خسارت وارد می‌کند، همانگونه که سَرِ شیخ فضل‌الله نوری در اوج وحدت غیر توحیدی بالای دار رفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: به گفته امام خمینی (ره) اگر همه در یک طرف و حق درسمت دیگر باشد من طرف حق را خواهم گرفت و اگر بخواهیم به این بصیرت و شناخت برسیم که حق را از باطل بشناسیم و وحدت توحیدی و غیرتوحیدی را از یکدیگر تشخیص دهیم، باید نماز جمعه را تقویت کنیم.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه امام جمعه جناحی نمی‌تواند موفق باشد، گفت: اگر ائمه جمعه با موضع جناحی به حیطه کاری خود وارد شوند، موفقیتی به دست نخواهند آورند و دعوت به تقوای آنها نمی‌تواند مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: خداوند همواره انسان را به عقیده توحیدی دعوت می‌کند زیرا نتیجه آن وحدت پایدار و ماندگار خواهد بود که از عمق جان انسانها را به هم پیوند می‌دهد.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: خدای متعال انسانها را دعوت می‌کند همین که مسئولیتی پیدا کردند در پی اقامه و برپایی نماز باشند و آنهایی که به این معنا تحقق ببخشند ثمره آن پس از مرگ نیز با آنها خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: اقامه نماز، توجه به زکات و امر به معروف و نهی از منکر باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

مرتضی علیخانی، بخشدار بخش مرکزی قزوین هم در این مراسم با بیان اینکه نماز جمعه پایگاه مردمی و مذهبی مهمی است، اظهار کرد: امام جمعه‌ها فرمانده این پایگاه هستند و باید برای جذب مردم به نمازهای جمعه تلاش بیشتری صورت گیرد.

حجت ‌الاسلام ‌محسن رشوندی، امام‌جمعه جدید محمودآباد نمونه هم در این مراسم گفت: اگر ادعا می‌کنیم که خداوند را دوست داریم باید از ولایت خدا تبعیت کنیم و تبعیت از ولایت فقیه همان تبعیت از ولایت خدا و ولایت رسول‌الله است.

وی گفت: تبعیت از ولایت رسول خدا، محبت و دوستی به خداوند است و خداوند نیز وعده داده که چنین انسانهایی بخشیده می شوند.

حجت‌ الاسلام ‌رشوندی تصریح کرد: همه ما سرباز ولایت هستیم و آماده‌ایم تلاش کنیم تا جایگاه ولایت تقویت شود.

امام‌جمعه محمودآباد نمونه خدمت به مردم را ضروری دانست و گفت: توجه به تولید داخلی و اشتغال جوانان باید با جدیت در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

دراین مراسم حجت‌الاسلام ‌خمسه‌ای، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین حکم انتصاب حجت‌الاسلام ‌رشوندی را قرائت کرد و از حجت‌ الاسلام ‌سماواتی امام جمعه سابق هم تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار