معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط‌زیست کشور از انتشار فراخوان همکاری سمن‌ها در آموزش احیای تالاب‌ها طی ماه‌های آینده خبر داد.
کد خبر: ۲۷۰۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹ 01 August 2016

مهناز مظاهری بعدازظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای هنری کاردانش دانش آموزان در گفتگو باخبرنگار مهرتصریح کرد: این فراخوان با هدف جلب مشارکت سمن‌ها در هر دو گروه آموزش زنان و روستاییان منتشر می‌شود.

وی با تأکید به اینکه هر تالابی در هر استانی فقط با دست مردم محلی می‌تواند احیا شود، اضافه کرد: هیچ دستگاه اجرایی به تنهایی نمی‌تواند یک تالاب را احیا کند.

وی سیاست رد دست اکولوژیک که از سوی ریاست سازمان محیط‌زیست کشور مطرح شده است را در همین راستا دانست و افزود: برای احیای تالاب‌ها چاره‌ای نداریم جز اینکه رد دست اکولوژیک برجای بگذاریم و این همان جلب مشارکت مردم است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط‌زیست کشور متذکر شد: برای احیای تالاب‌ها چهار گروه هدف شامل مردم محلی، زنان روستایی، زنان و سازمان‌های مردم‌نهاد را در نظر داریم و سازمان بر اساس تقویم آموزشی مشخص نسبت به این مهم اقدام می‌کند.

مظاهری با تأکید به اینکه آموزش‌ها یا ضمن خدمت است و آموزش‌هایی بر اساس تفاهم‌نامه‌های مختلف اضافه کرد: با همکاری معاونت زنان ریاست جمهوری و تفاهم‌نامه‌های منعقده با سازمان‌های مرتبط در خصوص آموزش گروه‌های هدف ذکر شده اقدام می‌شود.

وی تأکید کرد: در این میان آموزش مردم از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد یک ضرورت است و طی ماه‌های آتی فراخوان آن بعد از نهایی شدن منتشر می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار