رئیس دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: نظارت بر کشتارگاه ها بعنوان یکی از مهمترین گلوگاه های نظارتی و بهداشتی با جدیت پیگیری می شود.
کد خبر: ۲۶۹۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 01 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان قزوینعیسی غیاث یزدی در این باره گفت: دقت در انجام صحیح فرایندهای کشتار و بسته بندی گوشت طیور، نحوه توزیع صحیح محصولات تولیدی و رعایت زنجیره سرد، نقش مستقیمی در کیفیت گوشت و آلایش آن دارد.

وی افزود:همچنین حمل و نقل صحیح دام زنده می تواند از انتشار بیماری های طیور پیشگیری کند و از سویی برخی از  بیماری ها نیز تنها در صورت کشتار و معاینه پس از کشتار مشاهده می شود که اهمیت نظارت در کشتارگاه را دوچندان می کند.

غیاث یزدی تصریح کرد: بر همین اساس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین علاوه بر بازدیدهای مستمر و برنامه ریزی شده و یا سرزده کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی، در قالب طرح نظارتی اقدام به حضور مستمر و کامل در کشتارگاه های طیور شهرستان کرده است.

وی یادآورشد:در این میان با تذکر و یا برخورد در چارچوب مقررات با متخلفان حمل دام زنده و یا ماشین های سردخانه دار اقدام لازم صورت می گیرد.

یزدی در ادامه از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در زمینه فرآورده های خام دامی، با اعلام مراتب به سامانه پیامکی 50001512، اداره دامپزشکی را در نظارت بر بهداشت عمومی جامعه کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار