عضو قرارگاه مرکزی عمار گفت: ملت ایران ملتی عاشورایی است و با بصیرت انقلابی خود ریشه همه توطئه‌های دشمنان را خشکانده است.
کد خبر: ۲۶۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ 30 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حجت‌الاسلام مهدی طائب پیش از ظهر امروز در اجتماع عزاداران شهادت امام صادق (ع) در حسینیه ثارالله شهر بندرعباس اظهار کرد: یکی از توطئه‌های دشمنان بر علیه ملت ایران بخصوص در طول سال‌های اخیر تلاش برای ایجاد تغییر باورهای ناب در وجود ملت ایران است.
 
وی افزود: وارد آوردن شبهه‌های مختلف از طرق گوناگون به اصول و عقاید ملت ایران برای سست‌کردن بنیان اعتقادی جامعه از جمله اقداماتی است که در قالب شبکه‌های ماهواره‌ای و ابزارهای مختلف اینترنتی پیگیری می‌کنند.
 
عضو قرارگاه مرکزی عمار خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین سرمایه ملت ایران برای ایستادگی در برابر این نقشه‌های شوم وحدت و انسجام ملی و وجود رهبری آگاه و هوشیار و وجود فرهنگ عاشورایی در میان آحاد جامعه است.
 
طائب با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای ضربه زدن به جریان مقاومت اسلامی در منطقه به عنوان یک جریان ناب و اصیل و الهام بخش اسلامی، بیان کرد: در شرایطی که صهیونیست‌ها در بدترین اوضاع تاریخی‌شان قرار داشتند و ملت‌های مسلمان با اراده و بصیرت خود منافع صهیونیست‌های مزدور را نشانه رفته بودند، به ناگاه تروریست‌های تکفیری را به جان منطقه انداختند و با حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی غرب و حمایت‌های مالی کشورهای مرتجع منطقه سبب اوضاع نابسامان امنیتی و مرگ هزاران هزار نفر انسان بی‌گناه شده‌اند.
 
وی در ادامه عنوان کرد: حزب‌الله، حماس و امواج وسیع بیداری اسلامی در منطقه از ملت ایران و انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته و دشمنان برای حفظ حیات صهیونیست‌ها و به منظور حفظ برخی حاکمان مزدور، تروریست‌های تکفیری را به جان منطقه انداخته‌اند.
 
عضو قرارگاه مرکزی عمار تصریح کرد: امام راحل(ره) سال‌ها قبل فرمودند اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود و هر سال که از این پیام تاریخی و کلام ارزشمند می‌گذرد، ابعاد بیشتری از جنایات صهیونیست‌ها و نقش بارز آن‌ها در آشوب‌های منطقه و قتل و خونریزی و جنایت بر علیه مسلمانان هویدا می‌شود.
 
طائب با بیان این که صهیونیست‌ها اکنون پیرامون خودشان دیوار کشیده‌اند تا خودشان را از فضای پیرامونی‌شان مصون نگه دارند و این در حالی است که آنها از درون در حال فروپاشی و نابودی هستند و وعده خداوند نزدیک است.
 
وی گفت: آمریکایی‌ها برای تسلط بر منابع و ظرفیت‌های کشورهای مختلف منطقه نبرد فرهنگی و اندیشه‌ای راه‌ انداخته‌اند و به مانند دوران رسول مکرم اسلام به دنبال راه انداختن جنگ احزاب هستند اما بزودی با کنار رفتن گرد و غبارهای این نبرد و با روشن‌شدن هوا و فضای فرهنگی جامعه مشخص خواهد شد که این توطئه آنها نیز دستاوردی برایشان نداشته است.
 
عضو قرارگاه مرکزی عمار اضافه کرد: راه مبارزه با دشمنان دوری از اشرافیگری و پرهیز از تجمل‌گرایی است و باید به آرمان‌های الهی خودمان پای‌بند بمانیم و اسیر هواهای نفسانی و وسوسه‌های شیطانی این دنیا نشویم.
 
طائب در بخش دیگری از اظهارات خود به اهمیت مقابله با شبهات‌ دشمنان اشاره و گفت: یکی از شبهاتی که دشمنان در روزهای اخیر مطرح می‌کنند، بحث کمک به ساخت درب‌های حرم مطهر ائمه معصوم است که باید بگوئیم کمک به احداث و تعمیر قبور ائمه به عنوان کانون‌های معرفتی و اعتقادی مسلمانان سبب دوری شیطان از وجود انسان شده و معنویت و اخلاق را در وجود آدمی تقویت می‌کند و در روایات معتبر اسلامی از درب‌های عتبات عالیات به عنوان درب‌های بهشت یاد و تعبیر شده است.
 
وی تاکید کرد: اولین نقاطی که توسط دشمنان و تروریست‌ها در زمان بحران در عراق مورد حمله و آسیب قرار گرفت، بقاع متبرکه ائمه معصوم ما بود چرا که می‌دانند این اماکن دینی و اعتقادی سبب قوت و اقتدار جامعه اسلامی و همگرایی ملت‌های مسلمان می‌شوند.
 
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ریشه و هویت وهابی تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه‌، عنوان کرد: با هوشیاری فرزندان ملت ایران در نیروهای مسلح و هدایت‌های دوراندیشانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، اکنون تروریست‌ها در خاک این کشورها زمین‌گیر شده‌اند و در آستانه نابودی کامل قرار دارند.
 
وی یاد و خاطره همه شهدای مدافع حرم از جمله شهدای مدافع حرم از استان هرمزگان را گرامی داشت و گفت: امنیت، اقتدار و ثبات کنونی کشورمان را مدیون خون‌های پاک و مطهر شهدای مدافع حرم هستیم که در راه صیانت از امنیت ایران اسلامی و حفظ و حراست از حرم مطهر حضرت زینب(س) به میدان‌های نبرد با تروریست‌های تکفیری رفته و با نثار جانشان، اسلام ناب را حفظ و حراست کردند.
 
رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار تصریح کرد: امروز به واسطه روحیه عاشورایی ملت ایران و مجاهدت‌های فرزندان این ملت شاهد امنیت یکپارچه‌ای در کشور هستیم که باید با همه توان از آن حراست کنیم.
 
طائب در پایان به نقش رهبری در جامعه اسلامی اشاره و عنوان کرد: بیشترین هجمه در طول همه سال‌های بعد از انقلاب از سوی دشمنان به سمت و سوی رهبری بوده است چرا که آنان می‌دانند با وجود رهبری هوشیار و بصیر هیچ آسیبی به انقلاب اسلامی وارد نمی‌شود.
 
 عزاداران سالروز شهادت امام صادق(ع) در این مراسم دقایقی را نیز در عزای ائمه معصومین به عزاداری و سینه‌زنی پرداختند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار