رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از کاهش ۱۳.۱ درصدی آمار سزارین در مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۸۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱ 29 July 2016

فرهاد پور فرضی صبح جمعه در حاشیه بازدید از بیمارستان علوی در گفتگو باخبرنگار مهرتصریح کرد: در سال‌های ۹۳ و ۹۴ به منظور ترویج زایمان طبیعی در راستای تحقق سیاست‌های نظام تحول سلامت ۲۱ میلیارد و ۶۹۵ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافت.

وی افزود: در پی تخصیص این اعتبار زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی رایگان شده و همچنین امکانات و تجهیزات زایمان طبیعی افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به ثبت ۲۶ هزار و ۶۹۳ زایمان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: از این تعداد ۱۵ هزار و ۸۷۰ زایمان در بیمارستان‌های دولتی، سه هزار و ۷۶۴ زایمان در بیمارستان‌های خصوصی و هفت هزار و ۵۹ زایمان در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی به ثبت رسیده است.

به گفته پور فرضی از کل زایمان‌های به ثبت رسیده در سال گذشته ۱۲ هزار و ۳۲ مورد طبیعی است که شامل ۴۵.۱ درصد زایمان‌ها است.

وی متذکر شد: زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی شامل هشت هزار و ۷۵۶ مورد است که ۵۵.۲ درصد از زایمان‌های بیمارستان‌های دولتی را شامل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به ثبت ۱۴ هزار و ۶۶۱ مورد زایمان سزارین نیز اشاره و تأکید کرد: این تعداد نیز شامل ۵۴.۹ درصد از زایمان‌ها است.

پور فرضی افزود: در بیمارستان‌های دولتی هفت هزار و ۱۱۴ مورد زایمان سزارین طی سال گذشته به ثبت رسیده که ۴۴.۸ درصد از زایمان‌های بیمارستان‌های دولتی را شامل می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار