استاندار خراسان شمالی؛
استاندار خراسان شمالی گفت: من اهل تعامل و ارتباط هستم و به تمام مشورت ها و مذاکرات نیز گوش فرا خواهم داد چرا که این موارد می تواند زمینه های رسیدن به توسعه و پیشرفت در این استان را تسهیل نماید.
کد خبر: ۲۵۸۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸ 12 July 2016
به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی؛محمدرضا صالحی در همایش روز ملی اصناف به موضوع روز بازارها اشاره داشت وگفت:وجود روز بازارها ناشی از عدم سرمایه گذاری و اشتغال است.
وی افزود:در گام نخست جهت تعیین تکلیف کردن روز بازار ها، وظیفه همه ما ایجاب می کند که با در نظر گرفتن برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت و در راستای ورود سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال بتوانیم این معضل را حل نماییم.
وی خواستار ارایه راهکار از سوی فرمانداری ها برای معضل وجود روز بازارها شد تا کسبه ها دچار آسیب کمتری شوند.
صالحی تصریح کرد:ضمن ارایه راهکار، روز بازارها نباید به طور کامل به تعطیلی منجر شود چرا که با تعطیلی این روز بازارها تنها صورت مساله را پاک کرده ایم و موضوع کاملا حل نشده است.
وی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع فیش های حقوقی و نجومی اشاره داشت و ادامه داد:فیش های حقوقی تمام کسانی که در محدوده غیر اقتصادی دولت مشغول فعالیت هستند در چارچوب قانون بوده و هیچ گونه حقوق مازادی ندارند.
صالحی در ادامه توضیح داد:در بخش های اقتصادی، مجامع، شرکت های وابسته به دولت که به وسیله هیات مدیره ها تعیین حقوق میشوند چنین موارد فیش های نجومی وجود دارد که البته این موضوع مرتبط با دولت تدبیر و امید نیست اما در این دولت استمرار یافته است.
وی با بیان اینکه در لایحه شفافیت پرداخت ها تمام حقوق کارکنان و مدیران شفاف سازی خواهد شد، بیان کرد: البته ماجرای این فیش های حقوقی ریشه در قانون نظام هماهنگ دارد که دولت وقت از سال 88 تا 91 شوک ارزی به بانک ها وارد کرد و همین امر منجر به عدم محدودیت برای واحدهای اقتصادی شد ضمن اینکه کسی از این فیش های حقوقی و نجومی دفاعی ندارد اما امیدواریم این اشکال موجود به سرعت از لحاظ اجرایی توسط دولت و به لحاظ قانونی توسط نمایندگان حل شود.
صالحی اظهار داشت: در حال حاضر دولت سقفی را برای دریافت حقوق مشخص کرده که نباید بیش از آن باشد و با مصوبه قانونی دیگر در این خصوص در سطح کشور مشکل نخواهیم داشت.
وی با بیان اینکه افرادی که حقوق های نامتعارف می گیرند در کشور بیش از 100 مورد نیستند ، افزود: اما این تعداد نیز به آبروی نظام لطمه خواهد زد زیرا که مردم بی اعتماد خواهند شد و به اعتماد آنان ضربه وارد خواهد شد.
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود همچنین یادی از 3000 هزار شهید استان،4 شهید مدافع حرم و 2 شهید مرزبان داشت.
محمد رضا صالحی تصریح کرد: استانداران قبلی در زمینه انسجام و وحدت در این استان فعالیت های قابل تقدیری داشتند که ما نیز به دنبال تقویت این انسجام هستیم.
صالحی با تاکید بر اینکه نگاه من اتمام پروژه های نیمه تمام در این استان است، افزود: در مدت 10 روز حضور خودم در استان در زمینه های مختلف بویژه فعالیت طرح جی تی پی پی (پتروشیمی) و راه آهن با مسئولان بلند پایه کشور تبادل نظر کرده ام.
وی اظهار داشت: در زمینه صنعت و معدن، تجارت با معاونان وزارت خانه و همچنین با شرکت هایی از جمله غدیر، هلدینگ رجا، قرار گاه خاتم الاوصیا صحبت هایی برای توسعه و ارائه خدمات در این استان انجام شده است.
استاندار خراسان شمالی در ادامه توضیح داد: امیدواریم با برقراری ارتباطات ملی با این مدیران ارشد کشوری امر توسعه در این استان را شتاب ببخشیم.
محمد رضا صالحی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع وجود فروشگاه های زنجیره ای داشت و اظهار داشت:وجود فروشگاه های زنجیره ای اشکالی ندارد اما چون مجوز این فروشگاه ها از مرکز صادر میشود و اینکه نمی دانیم این فروشگاه ها در جهت منافع اصناف و یا تضعیف آن قدم برمی دارد لذا با هماهنگی رییس اتاق اصناف کشور مجوز صدور چنین فروشگاه های زنجیره ای با هماهنگی استان صورت می گیرد و خراسان شمالی در این مبحث یایلوت می باشد.
وی اظهار داشت: ارزان فروشی نامتعارف نیز همچون گران فروشی و کم فروشی یک آسیب جدی است که در جامعه اختلال ایجاد خواهد کرد که باید بازرسان و ناظران مراقبت های بیشتری داشته باشند.
صالحی افزود: اگر در بخش خصوصی افراد و یا گروه هایی با ارزان فروشی سعی کنند با پشتوانه مالی و پول کلانی که دارند همه رقبا را شکست دهند و بعد از مدتی این ضرر را جبران کنند با آنان برخورد خواهیم کرد.
وی افزود: بعضا برخی از این شرکت های بزرگ رقبای خود را با پشتوانه مالی که دارند و توسط آنان حمایت می شوند این گونه اقدامات را انجام می دهند.
صالحی تصریح کرد:در بخش اصناف با متخلفین به خصوص در حوزه سلامت مردم برخورد جدی خواهیم داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار