مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه سالانه ۲۰۰ یادواره شهدا در سطح استان قزوین برگزار می‌شود، گفت: باید با ایجاد نوآوری و رویکردی تحولی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کرد.
کد خبر: ۲۵۶۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶ 06 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در نخستین جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت که روز گذشته در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، گفت: تمسک به فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین مولفه‌های موثر در پیروزی انقلاب اسلامی، تداوم و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین پیروزی آن در هشت سال دفاع مقدس بوده است.
وی افزود: اگر امروز ما در عرصه‌های مختلف جهانی توفیقات خوبی را کسب کردیم به تأسی از فرهنگ انسان‌ساز ایثار و شهادت است که در امتداد فرهنگ عاشورایی امام حسین(ع) قرار دارد.
حقایق‌پور با بیان اینکه رزمندگان اسلام در طول ۸ سال دفاع مقدس اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران به دست دشمنان بیافتد، گفت: در این دوران، ۱۰ هزار ایثارگر از استان قزوین با رشادت و ایثارگری با دشمن بعثی مبارزه کرده و از سرزمین خود دفاع کردند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست"، افزود: در جهت آرمان‌های امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب، دستگاه‌های قانون‌گذار همواره تلاش کردند در تکریم ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سیاست‌های مختلفی را تدوین و ابلاغ کنند.
حقایق‌پور گفت: مهمترین و جامع‌ترین قانون که در خصوص ایثارگران تصویب شده، قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران است که ماده ۶۳ این قانون در جهت توسعه، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد شهیدان است.
این مسئول با اشاره به شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت گفت: این شورا، وظیفه ساماندهی و هماهنگی در برنامه‌ریزی کلان دستگاه‌ها و سیاست‌گذاری در زمینه احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست رئیس جمهور محترم، دبیری بنیاد شهید و امور ایثارگران و عضویت ۱۷ دستگاه مربوطه تشکیل شده است.
حقایق‌پور افزود: نخستین جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت در استان قزوین به ریاست استانداری قزوین، دبیری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و عضویت ۱۹ دستگاه اجرایی تشکیل شده است.
وی با اشاره به شرح وظایف شورای فرهنگ ایثار و شهادت گفت: سیاست‌گذاری و احیای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ساماندهی و هماهنگی در برنامه‌ریزی کلان دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیر دولتی، از جمله وظایف این شوراست.
این مسئول به‌کارگیری ظرفیت‌های استان قزوین برای اهداف ایثارگران در جهت هم‌افزایی فعالیت‌های ترویجی حوزه ایثار و عدم موازی‌کاری و اتلاف منابع و هزینه‌ها، استفاده از توان ایثارگران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی در قالب طرح سپاس، را از دیگر وظایف شورای یاد شده برشمرد.
وی گفت: باید با ایجاد نوآوری و اجرای برنامه‌هایی با رویکرد تحولی در فرهنگ ایثار و شهادت و استفاده از ابزارهای نو و جدید در ترویج این فرهنگ، هماهنگی در جهت تمرکز اقدامات ترویجی دستگاه‌ها، در قالب شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین محقق شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه سالانه ۲۰۰ یادواره شهدا در سطح استان قزوین برگزار می‌شود، گفت: این یادواره‌ها باید با هدف هم‌افزایی فعالیت‌ها و جلوگیری از اتلاف منابع ساماندهی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار