ستاد استهلال اهل سنت گلستان و دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: ملاک اعلام عید سعید فطر، رؤیت هلال و تأیید مقام معظم رهبری است.
کد خبر: ۲۵۵۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 05 July 2016
ستاد استهلال اهل سنت گلستان و دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شمال کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: ملاک اعلام عید سعید فطر، رؤیت هلال و تأیید مقام معظم رهبری است.
در بیانیه‌ی ستاد استهلال اهل سنت استان گلستان آمده است: استهلال یکی از مباحث بسیار مهمی است که بارها علما، صمیمی و برادرانه دور هم جمع شدند تا با حفظ همه‌ی اعتقادات و باورهای خود، به بحث و بررسی پیرامون یکی از مسائل و موضوعات مهم فقهی و نجومی بپردازند.
در این بیانیه آمده است: سالیان گذشته دشمنان قسم‌خورده‌ی اسلام و مسلمانان با استخدام و به‌کارگیری همه‌ی تجارب تاریخی و امکانات علمی و اقتصادی تلاش کردند تا به بهانه‌های مختلف و از جمله استهلال در میان صفوف متحد ملت مسلمان ایران تفرقه بیندازند اما هر بار به برکت ایمان و هوشمندی و الفت قلبی علما و روحانیان و رهبران دینی، شیعه و سنی، تیرهای‌شان یکی پس از دیگری به سنگ خورد.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این‌جا استان گلستان است سرزمین عشق، برادری، ایمان، بندگی، علم، هنر، فرهیختگی، تمدن‌های بزرگ، سرزمین مجاهدت‌های ماندگار و اعضای ستاد استهلال اهل سنت استان گلستان به پاس نعمت وحدت و اتحاد برادری، دست در دست برادران از همه‌ی مذاهب اسلامی اعلام می‌کنیم، این عشق الهی که هدیه‌ی خداست و در مکتب حضرت محمد (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت و بزرگان دین که اوج غنا و بالندگی رسیده است، خاموش‌شدنی نیست و به کوری چشم دشمنان هر روز بیش از گذشته فروزان‌تر می‌شود.
اعضای ستاد استهلال اهل سنت استان گلستان اعلام کردند: به منظور برپایی شکوهمند نمازهای عید فطر در ایران اسلامی در کنار یکدیگر در ستادهای استهلال دفتر مقام معظم رهبری در مناطق بومی شرکت کرده و با رصد و استهلال ماه‌های قمری به‌ویژه ماه شوال عید فطر شکوهمند برای ملت شریف و مسلمان ایران به ارمغان می‌آوریم. 
اعضای ستاد استهلال با تأکید بر آموز‌ه‌های وحی معتقدند رمز عبور از همه‌ی بحران‌ها و پیروزی بر دنیای کفر، شرکت و نفاق رهبری واحد و وحدت کلمه است و مصمم بوده و عزم خود را جذب کرده‌اند که عید فطر امسال و همه‌ی سال‌های بعد منصه ظهور وحدت شکوهمند مسلمانان حول محور ولی امر مسلمین و رهبر معظم انقلاب اسلامی نمایند و ملاک اعلام عید سعید فطر رؤیت هلال و تأیید مقام معظم رهبری است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار