در جلسه عفاف و حجاب استان قم مطرح شد
در آستانه هفته عفاف و حجاب ظهر امروز جلسه‌ای با حضور استاندار، مسئولان فرهنگی و اعضای کارگروه عفاف و حجاب در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۵۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۱ 04 July 2016
به گزارش تابناک قم، در آستانه هفته عفاف و حجاب ظهر امروز جلسه‌ای با حضور استاندار، مسئولان فرهنگی و اعضای کارگروه عفاف و حجاب در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد.

سیدمهدی صادقی با اشاره به فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: این نامگذاری یک تکلیف ادارای است که این موضوع به فراخور باورهای ما اعتقادات دینی را چاشنی کار کرده و اثربخش می‌شود.

استاندار قم با تاکید براینکه مشکلات حوزه عفاف و حجاب در این یک هفته و جلسات حل نمی‌شود افزود: بخشی زیادی از جامعه به مسائل نگاه سیاسی می‌کنند و این موضوع یک نکته منفی است، در حالی که مسئله حجاب و عفاف سیاسی نیست.

سیر نزولی فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه

وی با بیان اینکه شاهد سیر نزولی مسئله عفاف و حجاب در فرهنگ جامعه هستیم تصریح کرد: در جامعه زنان و بحث عفاف و حجاب مسائل زیادی نهفته و پیچیده است و نمی‌توان ادعا کرد تنها با چند برنامه آن هم در یک هفته همه مشکلات را حل کرد.

استاندار قم ادامه داد: در چارچوب حاکمیتی انضباط اجتماعی، نظم فردی و عمل به قانون نیاز جامعه است از تبعیض، بی‌قانونی و بی‌انضباتی است که هرج و مرج ایجاد می‌شود، متعاقب آن بی نظمی اجتماعی بی نظمی فکری را نیز به همراه دارد.

صادقی با بیان اینکه تا به مسئله عفاف و حجاب خارج از چارچوب اداری نگاه نکنیم کاری از پیش نمی‌رود خاطرنشان کرد: باید برای ترویج عفاف و حجاب از بهترین ابزار و روش‌ها برای انتقال مفاهیم به نسل جوان استفاده کنیم.

وی همخوانی رفتار و عمل را عامل اثرگذاری اقدامات مدیران و دستگاه‌های فرهنگی برشمرد و خاطرنشان کرد:لازم است مسئولان در مسائل مختلف عملکرد هم را خارج از تعصب به چالش بکشند، تا مدامی که مدیران باور نکنند که اشکال دارند این خودخواهی مانع شناخت عیوب می‌شود.

احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار قم نیز در این جلسه با بیان اینکه ریشه‌یابی بدحجابی، آموزش  انجام فعالیت‌های فرهنگی حلقه مفقوده عفاف و حجاب است اظهار داشت: در این راستا باید از ظرفیت نخبگان دانشگاه‌ها و فعالان فرهنگی هنری برای اثربخشی بیشتر استفاده کرد.

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اقدامی در پاسخ به مطالبات مراجع

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف در زمینه کارهای تبلیغی ـ ترویجی پاسخگویی به مطالبات مراجع عظام تقلید در مقوله عفاف و حجاب است گفت: اهتمام به حفظ حرمت حرم کریمه اهل بیت (س) نیز مسئله دیگری است که برای مردم قم و مسئولان اهمیت دارد.

معصومه ظهیری بر لزوم تخصیص اعتبار از سوی دستگاه‌ها و ادارات و فضاسازی شهری در مقوله عفاف و حجاب تاکید کرد و اظهار داشت: رویکرد صحیح در ایجاد فضای شهر، کنترل مهاجرت، رسیدگی به زائران غیر ایرانی و غیربومی مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد و این مسئله جز با همفکری و همدلی امکان پذیر نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بانوان خاطرنشان کرد: اختصاص محیط‌های ورزشی ویژه بانوان از نظر فضاسازی محیطی، غنی‌سازی اوقات فراغت و نیز گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در باشگاه‌ها از مهمترین اقدامات در زمینه ترویج این فرهنگ بوده است.

حسن عابدی افزود: تجلیل از ورزشکاران و مربیان محجبه، برگزاری نمایشگاه حجاب در فرهنگسرای ورزش و باشگاه‌ها و حضور تشکل‌ها و سمن‌های استان در کنگره ملی کافه حجاب از دیگر اقداماتی است که با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دستور کار قرار دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار