کد خبر: ۲۴۷۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 18 June 2016

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهارگفت: برگزاری اجلاس روسای مناطق آزاد کشورهای حوزه اقیانوس هند که اردیبهشت ماه سال جاری با حضور اعضاء وکشورهای ناظراتحادیه"آیورا" در این منطقه برگزار گردید در ابعاد مختلف دستاوردهای مهم و حائز اهمیتی داشت .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان"حامدعلی مبارکی" با اعلام مطلب بالا اضافه کرد: ترانزیت ، تجارت ، شیلات و ماهیگیری ، گردشگری ، محیط زیست و علمی و دانشگاهی از جمله مباحثی بود که کشورهای عضو اتحادیه "آیورا" در طول مدت برگزاری این اجلاس در قالب نشست های تخصصی ، کنفرانس و سخنرانی مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

"مبارکی" ترانزیت را به عنوان یکی از مهم ترین بحث های توسعه ی اقتصادی اجلاس عنوان کرد و افزود: ترانزیت باعث تقویت توان ریلی و جاده ای شده و باعث اشتغال پایدار در مراکز خدماتی و بین راهی و توجیه پذیرکردن سرمایه گذاری دراین حوزه می شود و به فعالیت گسترده سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این بخش می انجامد.

وی اظهارداشت: تجارت و شیلات و ماهیگیری باعث توسعه تجارت و افزایش تبادلات مالی در منطقه و نیز ایجاد و تقویت واحدهای فرآوری محصولات شیلاتی و به نوعی اقتصاد دریا محوری می شود و باید به این موضوع توجه ویژه داشت.

وی گفت: شرایطی اقلیمی و جغرافیایی منطقه و نیز برخورداری از ظرفیت ها و پتانسیل های خدادادی گردشگری می تواند توریسم و گردشگری را به شرط توسعه زیر ساختهای لازم آن، به یکی از سود آورترین سرمایه گذاری های استان و منطقه مطرح کند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد : برگزاری اجلاس در این سطح باعث افزایش ضریب احساس امنیت در بین گردشگران خواهد شد و به دلیل بعد مسافت از مرکز ماندگاری بیشتر گردشگران در منطقه و استان را در پی خواهد داشت.

مبارکی بیان کرد: محیط زیست با افزایش ضریب ایمنی و کیفیت در طرح های توسعه ای و رفع نگرانی ها در این حوزه همکاری و مساعدت سازمان های حافظ محیط زیست و ساکنین بومی را به همراه داشت.

وی گفت: بحث علمی و دانشگاهی با تبادل اساتید و دانشجویان در کشورهای حوزه اقیانوس هند و شرکت کننده در اجلاس این مهم را در پی داشته است.

اجلاس روسای مناطق آزاد کشورهای حوزه اقیانوس هند "آیورا" 30 و 31 اردیبهشت ماه سال جاری با شرکت اعضا و کشورهای عضو در محل تالار نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهاربرگزارگردید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار