به گزارش تابناک آذربایجان غربی : دکتر هوشنگ عطاپور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در پانزدهمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان که با حضور اعضای این ستاد در محل استانداری برگزار شد، از تشکیل اتاق فکر جوانان استان خبر داد و افزود: این اتاق با حضور جوانان و نخبگان و زیر نظر استاندار محترم و با هدف هم اندیشی در جهت ارائه راهکار برای حل مسائل و مشکلات جوانان استان تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: از مدیران و مسئولان، نخبگان جوان و سازمان های مردم نهاد بویژه سمن های فعال در حوزه جوانان درخواست می شود دیدگاهها و پیشنهادات خود را در رابطه با تشکیل اتاق فکر جوانان و ترکیب اعضای آن به دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان استان  منعکس نمایند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همچنین بر ضرورت توجه و برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان تاکید کرد و گفت: از تمامی دستگاهها بویژه دستگاهها و نهادهای فرهنگی استان انتظار داریم با هماهنگی با دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان استان، اقدامات لازم را برای پر نمودن و غنی سازی اوقات فراغت جوانان در فصل تابستان انجام دهند.

عطاپور اظهار داشت: هدف ما این است که از امکانات موجود دستگاهها و نهادهای عمومی در استان، به بهترین نحو در جهت پر کردن اوقات فراغت جوانان در تابستان استفاده کنیم .

وی افزود: برای مثال از امکانات ورزشی و فرهنگی مدارس که در تابستان تعطیل می شوند، می توان برای اجرای برنامه ها و فعالیت های مختلف ورزشی، تفریحی و فرهنگی و ... استفاده کرد.

برگزاری تورهای روستاگردی، برگزاری تورهای گردشگری مختلف در شهرها، برنامه ریزی و توجه به اوقات فراغت و ورزش جوانان و نوجوانان بویژه در روستاها و مناطق حاشیه ای شهرها، برگزاری نمایشگاه و جشنواره اوقات فراغت در تابستان و برگزاری برنامه های مختلف برای فرزندان کارکنان و کارگران از دیگر موارد مورد اشاره و تاکید مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در این جلسه بود.

دکتر چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان و دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان هم در این جلسه، به ارائه گزارشی از برنامه های انجام گرفته در هفته جوان پرداخت و افزود: امسال در هفته جوان، 500 برنامه مختلف با حضور فعال سمن ها در سطح استان برگزار شد.

وی، برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر(ع) و تقدیر از جوانان نخبه، برگزاری کارگاههای آموزشی حقوق جوانان، برگزاری جلسه گفتگوی جوانان با مسئولین و برگزاری مسابقات مختلف ورزشی را از جمله برنامه های اجرا شده استان در هفته جوان عنوان کرد.

ارائه گزارش در خصوص بیمه نامه ازدواج جوانان توسط مدیرکل بیمه ایران در استان و ارائه گزارشی از وضعیت و مسائل و مشکلات جوانان اشنویه توسط فرماندار این شهرستان از دیگر دستورات پانزدهمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان بود.

همچنین در این جلسه، پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دائمی اوقات فراغت توسط دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان مطرح گردید که مورد موافقت و تصویب اعضای ستاد ساماندهی جوانان استان قرار گرفت.