کد خبر: ۲۴۱۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶ 06 June 2016


مدیرکل امور ایثارگران و شاهد وزارت آموزش و پرورش گفت که ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت باید توسط فرهنگیان و از مدارس آغاز شود تا این فرهنگ در کشور با مشارکت ویژه والدین گسترش یابد.

به گزارش ایرنا، محمد حسین کفاشی روز دوشنبه در آئین گرامیداشت شهدای فرهنگی استان البرز که در کانون امام علی (ع) کرج برگزار شد، گفت: شهیدان با ایثار و از جان گذشتگی خود درس ایثار، تعهد، رشادت، مقاومت، همدلی، تعاون، اخلاق، میهن پرستی، مهربانی، ولایت مداری و کمک به هم نوع به ما آموختند و امنیت ایران اسلامی را تضمین کردند.

وی اظهار کرد: شهدا نیاز به برگزاری یادواره ندارند و ما هستیم که برای تقویت روحیه شهادت طلبی، ایثار و شجاعت نیاز به تلنگر این عزیزان در قالب برنامه های مختلف فرهنگی از جمله یادواره شهدا، گلباران گلزار شهدا، دیدار از خانواده معظم شهدا داریم تا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش بیشتری کنیم.

وی با اشاره به اینکه امنیت، آسایش، آرامش امروز ایران مرهون خون پاک شهداست، یادآور شد: فرهنگ غنی اسلامی - انقلابی ایران اسلامی به پرچمداری شهدای گرانقدر نیاز به ترویج دارد تا فرزندان ایران زمین از نزدیک با شهدای عزیز از طریق آثار و خانواده های معظم شهدا آشنایی بیشتر پیدا کنند.

مدیر کل امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: حفظ امنیت ، اقتدار ، دستاوردها و ارزش های انقلابی و دینی در جامعه نیازمند گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه از طریق نهاد خانواده است.

کفاشی از کم رنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت، عقاید، باورهای دینی و انقلابی بعنوان یکی از توطئه های دشمنان علیه ایران اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: برای آموزش درس های شهدا به نسل امروز باید از دو کانون مهم و تاثیرگذار خانواده و مدرسه عمل شود.

وی در ادامه به توصیف مفاهیم کلیدی شعار سال 95 از سوی مقام معظم رهبری پرداخت و بیان کرد:

مدیر کل آموزش و پرورش البرز نیز در این آئین گفت: میزبانی این برنامه فرهنگی را شهدای گرانقدر و خانواده معظم شهدا بر عهده دارند و همه ما در این آیین حضور یافته ایم تا باردیگر با آرمان های امام و شهدا تجدید میثاق کنیم.

خسرو ساکی اظهار کرد: ایران کوچک در طول دوران هشت سال دفاع مقدس 93 شهید معلم و 366 دانش آموز شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره ) و مقام معظم رهبری در زمینه شهادت و نقش آن در جامعه اسلامی ایران خاطر نشان شد: شهدا مظهر عقلانیت دینی مدافع حقانیت و عدالت بودند که در این راه گام برداشتند و به درجه شهادت نائل شدند.

وی از شهادت بعنوان بالاترین درجه در مکتب اسلام یاد کرد و افزود: در قبل از انقلاب کشورهای دیگر با چشم حقارت به ملت ایران نگاه می کردند اما امروز به خاطر خون پاک شهیدان ابرقدرت ها مجبور می شوند در مذاکرات هسته ای گروه 1+5 مقابل فرزندان انقلاب بنشینند .

ساکی تاکید کرد: ایمان قوی شهدا و رزمندگان باعث عظمت ایران در جهان شد لذا باید در راه تداوم راه شهدا بکوشیم تا فرزندان ایران زمین با این فرهنگ غنی و افتخار آمیز انس بگیرند و با حرکت در راه این عزیزان توطئه های جنگ نرم دشمنان را اگاهانه با روحیه شهادت طلبی خنثی کنند.

در این آئین مدیر کل امور اجتماعی استانداری البرز که مجری پنجمین یادواره شهدای فرهنگی البرز بود با زبان شعر و خاطره به رشادت شهیدان در دفاع از کیان و ارزش های دینی و انقلابی در دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت.

فاطمه ایزجی دانش آموز نخبه البرزی که مقام سوم در حفظ نهج البلاغه و جشنواره خوارزمی را در مسابقات کشوری کسب کرده است در وصف شهیدان ایران اسلامی دکلمه ای زیبا و حماسی را قرائت کردند.

محمود حیدری برادر شهید که از فرهنگیان ناحیه 2 کرج بودند اقدام به قرائت بخشی از وصیت نامه معلمان شهید البرزی کردند.

در این آئین دانش آموزان دبستان شاهد دانش آموز شهید بهنام محمدی نیز یک سرود در وصف شهیدان والا مقام ایران اسلامی همخوانی کردند و از تعدادی از خانواده معظم شهدای فرهنگی لوح سپاس اهدا شد.

در حاشیه ای یادواره نمایشگاه عکس شهدای فرهنگی البرز برپا شده بود.

البرز 430 هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار